اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عملیات اجرایی پروژه فاضلاب خوسف به‌زودی آغاز می‌شود

فرماندار خوسف گفت: به‌زودی عملیات اجرایی پروژه فاضلاب این شهر آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه فاضلاب خوسف به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علی حسینی، فرماندار خوسف امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهرها پیوسته در حال توسعه اند و ایجاد استانداردهای مطابق با افزایش جمعیت و تکنولوژی روز، لازمه زندگی امروز است.

وی افزود: توسعه شهر خوسف و افزایش جمعیت در این شهر سال هاست توجه مسوولان را به نیاز مردم خوسف به فاضلاب نمایان ساخته است.

وی تصریح کرد: اگرچه ضرورت و اهمیت ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در راستای از بین بردن معضلات زیست محیطی در این شهر، آنقدر جلوه گر است که به عنوان اولویت های مسوولان مطرح بوده اما توجه به شبکه جمع آوری فاضلاب و برنامه ریزی در خصوص ایجاد این پروژه آنقدر طولانی شده است که این روند برای مردم خوسف به معضلی مضاعف تبدیل شده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: جنس بسیار سخت زمین در شهر خوسف، جذب آب و فاضلاب را دشوار ساخته و منجر به تحمیل هزینه های سنگینی برای مردم  منطقه در راستای تخلیه چاه های جذبی سنتی شده است؛ این در حالیست که ایجاد و حفر چاه های جدید برای پروژه‌های جدید، نیز به همین دلیل با مشکل مواجه است.

حسینی با بیان این که مطالعات اولیه فاضلاب شهر خوسف که از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده است افزود: اکنون با پیگیری های مسوولان در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲ قرار گرفته و عملیات اجرایی بخش اول این پروژه تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

مقام عالی دولت در خوسف با اشاره به این که خط انتقال فاضلاب خوسف در دو بخش اجرا خواهد شد اضافه کرد:  بخش اول خط انتقال فاضلاب خوسف شامل پروژه خط انتقال فاضلاب به طول حدود ۲ کیلومتر و به قطر ۴۰۰ میلی متر از میدان امام خمینی (ره) خوسف تا بعد از میدان امام رضا (ع) با برآورد مالی حدود ۷ میلیارد تومان و بخش دوم این پروژه شامل خط انتقال به طول‌ حدود ۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلی متر در ادامه بخش اول تا محل تصفیه خانه خواهد بود.

به گفته حسینی تصفیه خانه پروژه فاضلاب به ظرفیت حدود هزار و ۵۰۰  متر مکعب در شبانه روز و اجرای حدود  ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است.

وی اضافه کرد: طی ۱۵ سال اخیر در  خراسان جنوبی هیچ طرح فاضلابی اضافه نشده است.

فرماندار خوسف ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه، پساب فاضلاب خوسف که هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود، در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول