اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تجلیل و تکریم 64 پژوهشگر و فناور برتر خراسان‌جنوبی

آیین قدردانی و تکریم 64 پژوهشگر و فناور برتر خراسان‌جنوبی با حضور استاندار برگزار شد.

تجلیل و تکریم 64 پژوهشگر و فناور برتر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان، اظهارداشت: هفته پژوهش فرصتی برای شناسایی و معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی و نقاط ضعف و قدرت استان و کشور است.

وی با اشاره به تجلیل از ۶۴ پژوهشگر و فناور برتر استان بیان کرد: یکی از اهداف انجام کارهای پژوهشی رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری است.

استاندار خراسان جنوبی دومین هدف کارهای پژوهشی را حل مشکلات کشور و استان و بومی‌سازی دانست و افزود: باید پژوهش را به سمتی ببریم که نیازهای کشور را فراهم کند یا به عبارتی پژوهش را تابع نیاز خود کنیم.

قناعت یکی از اهداف دیگر انجام کارهای پژوهشی را دشمن‌شناسی دانست و تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که محیط‌های علمی، مراکز آموزشی و تحقیقاتی ما را از کارهای علمی و پژوهشی دور کند، هر فردی این کار را انجام دهد بداند در میدان دشمن و این پازل نقش ایفا می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: بودجه سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها با ۱۴۰۲ از ۲۹۰ میلیارد تومان به ۴۵۰ میلیارد تومان معادل حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد پرداختن به کارهای پژوهشی و علمی در حال افزایش است.

قناعت اضافه کرد: همچنین در حوزه فرهنگی که سه تا پنج درصد اعتبارات دانشگاه را به خود اختصاص داده است، باید کارهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و افزایش یابد.

وی گفت: خدا را شاکریم که در استان خراسان جنوبی محیط‌های علمی و انسان‌های فرهیخته و دانشمندی وجود دارد و شاهد اتفاقات بسیار خوب و میمونی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.

دکتر احمد لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: فراگیری علم و دانش، تلاش و پژوهش و دستیابی به پژوهش و فناوری از اصول راهبردی نقشه علمی کشور است.

وی اظهار کرد: رهبر فرزانه و حکیم یگانه همه اندیشمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان و جامعه آموزش و پرورش را به جهاد علمی دعوت می‌کنند و لازمه این جهاد را تحقیق و پژوهش می‌دانند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: اگر نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب بیندازیم رهبر معظم انقلاب بیشترین امید را به اندیشه جوانان، امیدآفرینی و پژوهش و فناوری تخصیص داده‌اند و این امور را نشانه قدرت، شوکت و اقتدار نظام می‌دانند.

لامعی افزود: اگر نیم‌نگاهی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که هدف غایی آن ساختن دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی است بیندازیم ۲۰ درصد از راهبردهای چهارگانه آن در مباحث فرهنگی و تربیتی، ۱۰ درصد موضوعات مشترک و ۷۰ درصد مربوط به حوزه‌های آموزش، پژوهش و مدیریت است.

در این آیین از تعداد ۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی در ۱۸ بخش مختلف با حضور استاندار خراسان جنوبی با اهدای لوح و تندیس تجلیل و قدردانی شد.

 این ۶۴ پژوهشگر برتر خراسان جنوبی در ۱۸ بخش یا شامل طرح‌های برگزیده دستگاه‌های اجرایی استان، صنعتگران و صنایع تولیدی، دانش‌آموزان برتر، فعالان برتر، مراکز تحقیقاتی برتر، پژوهشگران برتر دانشگاهی، پژوهشگران برتر دستگاه‌های استان و معلم برگزیده در تولید محتوا هستند.

همچنین پژوهشگر برتر در حوزه پزشکی، دانشجوی محقق برتر استان، فرصت مطالعاتی برتر، مربی برگزیده فناور، مهارت‌آموز برگزیده، کارآفرینان برگزیده، کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات برگزیده، مدیران برگزیده فعال در حوزه پژوهش، خیران برگزیده و بانوان فعالان در عرصه اشتغال و کارآفرینی  نیز در این فهرست قرار دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول