اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۱۶ پژوهش و پژوهشگر برتر خراسان شمالی اعلام شدند

تعداد ۱۶ پژوهشگر و طرح پژوهشی در خراسان شمالی به‌عنوان برترین‌های سال هفته پژوهش استان معرفی و موردتقدیر قرار گرفتند.

۱۶ پژوهش و پژوهشگر برتر خراسان شمالی اعلام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان شمالی،  حسن پارسی پور در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان بابیان اینکه دانایی محور توسعه است اظهار کرد: دولت در شرایط کنونی بااهمیت به موضوع پژوهش به دنبال تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و رفع چالش‌ها در حوزه‌های مختلف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های قانونی مناسبی در حوزه پژوهش کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: در قوانین حوزه آموزش عالی و دانشگاه‌ها فرصت‌های خوبی برای راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌ها، تکمیل طرح‌های پژوهشی و پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاهی پیش‌بینی‌شده و دقت نظر و پیگیری بیشتر مسئولان امر را می‌طلبد.

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق برنامه بودجه کشور هیچ دستگاهی حق کاهش اعتبار پژوهشی را ندارد و یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به امر پژوهش اختصاص‌یافته است.

مهران گرمه‌ای نیز با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی، علمی و تحقیقاتی استان بیان کرد: در نمایشگاه امسال ۱۱ مرکز آموزش عالی و دانشگاه، ۲ مرکز علمی و تحقیقاتی، ۵ واحد صنعتی و ۳۰ واحد فناور از پارک علم و فناوری و مراکز رشد حضور داشتند.
دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار همچنین از انعقاد سه تفاهم‌نامه، ۱۵ کارگاه آموزشی، ۶ نشست تخصصی، ۱۵ بازدید دانش‌آموزی و دانشجویی در نمایشگاه پژوهش و فناوری خبر داد.

در این جشنواره در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی در گروه علوم پایه اعظم سبحانی از دانشگاه کوثر، گروه فنی و مهندسی محمد حاتمی از مجتمع فنی و مهندسی اسفراین، گروه علوم انسانی حسین طاهری چادرنشین از دانشگاه بجنورد و گروه دکتری حرفه‌ای عبدالمجید قلی زاده از دانشگاه علوم پزشکی حائز رتبه‌های برتر شدند.

 

 در بخش پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی آمنه محمدی در گروه علوم پایه از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مورد تجلیل قرار گرفت.

 در بخش دانشجویی در گروه علوم پزشکی مقطع کارشناسی سالار پوربرات از دانشگاه علوم پزشکی استان، در مقطع کارشناسی گروه فنی و مهندسی آرش زینل زاده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و گروه علوم پزشکی مقطع دکتری حرفه‌ای مرتضی بهنام فر از دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شدند.

 همچنین دکتر مجید وقار موسوی به‌عنوان فناور برتر گروه پارک علم و فناوری و مراکز رشد، مهدی قاسمی فرد به‌عنوان فناور برتر گروه دانشگاه‌ها از مجتمع فنی و مهندسی اسفراین موردتقدیر قرار گرفتند.

 در بخش طرح‌های پژوهشی حوزه دانشگاهی دکتر جودت از دانشگاه بجنورد، شرکت توان پردازان نگاره بیژن یورد از مرکز رشد دانشگاه آزاد بجنورد حائز عناوین برتر شدند.

 در بخش پژوهشگران برتر دانش‌آموزی مصطفی حاتمی از بجنورد، سجاد فریدونی و جواد سعادتی هر دو از شهرستان شیروان و هستی رضایی از شهرستان اسفراین موردتقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم غرفه بنیاد نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بجنورد، شرکت آذین فورج، شرکت پتروشیمی، مرکز تحقیقات فرماندهی انتظامی استان، شرکت صنعت الکترونیک قاره و هسته فناور کنجد به‌عنوان غرفه‌های برتر دانشگاهی، صنایع و مجموعه پارک علم و فناوری شناخته شدند و در پایان از کمیته‌های ستاد هفته پژوهش و فناوری استان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول