اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای ۵ طرح پژوهشی توسط کمیته امداد خراسان‌جنوبی

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان‌جنوبی ضمن تشریح فعالیت‌های مهم پژوهشی در یک سال گذشته از انجام ۵ طرح پژوهشی خبر داد.

اجرای ۵ طرح پژوهشی توسط کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین لشکری، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان‌جنوبی امروز با گرامی‌داشت هفته پژوهش به رسانه ها اعلام کرد: پیشنهاد طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، به شورای پژوهش استان ارسال می شود و پس از تصویب نهایی، قرارداد منعقد و اجرایی می شود.

وی در خصوص اقدامات این نهاد در حوزه پژوهش گفت: فعالیت‌های پژوهشی، شامل انجام طرح‌های پژوهشی، حمایت از آثار علمی (رساله‌ی دکتری، پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد، کتاب و مقاله)، برگزاری نشست‌های علمی- تخصصی و... بوده که با همکاری نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی انجام شده است. 

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی شناخت وضع موجود و برنامه‌ریزی برای آینده را از مزیت‌های کار پژوهشی دانست و تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش، بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، تشویق دانشجویان و طلاب جهت انجام پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی با هدف رفع مسائل و مشکلات جامعه تحت حمایت این نهاد، در این مدت حمایت مالی از تعداد ۷ پایان‌نامه‌ دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شده است. 

به گفته لشکری پور تصمیم‌گیری صحیح مدیران سازمان مستلزم تولید و ارایه‌گزارش‌های کارشناسی مستند و مستدل است. از این‌رو به منظور اثر بخش‌بودن طرح‌های پژوهشی، برای همه طرح‌های به اتمام رسیده گزارش مدیریتی و اینفوگراف تهیه و به گروه‌های کاری مرتبط برای استفاده از نتایج طرح ارسال شد.

 وی برگزاری جلسات آسیب شناسی طرح، پیگیری و انجام مکاتبات برای اجرایی شدن پیشنهادات پژوهشگران را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد. 

 مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد خراسان جنوبی از آمادگی این نهاد برای همکاری با نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی خبر داد و خاطر نشان کرد: ۵ نشست علمی- تخصصی به منظور بررسی کارشناسی موضوعات منبعث از اسناد بالادستی و نیز پرداختن به مسائل اساسی مرتبط با ماموریت‌های امداد امام (ره) و همچنین گفتمان‌سازی مباحث راهبردی، با دعوت از صاحب‌نظران داخل و خارج سازمان و مشارکت فعال و فراگیر کارکنان برگزار شد.

لشکری‌پور تصریح کرد: شورای پژوهش استان متشکل از مدیرکل، تعدادی منتخب از همکاران علاقمند به موضوع پژوهشی و استادان دانشگاهی بوده که مدیریت و هدایت فعالیت‌های علمی و پژوهشی در استان را بر عهده دارند و در طول این مدت  ۶ جلسه کاری با بیش از ۱۸۳ نفرساعت برگزار و تعداد ۲۰ طرح پژوهشی و پایان‌نامه دانشجویی با موضوعات متنوع مطالعات حوزه‌ی فقر، توانمندسازی و فرهنگ خیر و احسان مورد بررسی قرار گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول