اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر پژوهش استانداری خراسان جنوبی خبر داد

435 طرح در اولویت پژوهشی خراسان جنوبی

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد اولویت‌های پژوهشی استان در سال جاری 435 طرح بوده است.

435 طرح در اولویت پژوهشی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا سلیمانیان پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون این کارگروه شش کمیته پژوهشی برگزار کرده است.

وی تعداد اولویت‌های پژوهشی استان در سال جاری را 435 طرح عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 طرح در کمیته پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته است.

ثبت‌نام 75 نفر در سایت پژوهش استانداری استان

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون 11 طرح در کمیته پژوهشی استان مصوب شده‌اند.

سلیمانیان با اشاره به ثبت‌نام 75 نفر در سایت پژوهش استانداری استان، تصریح کرد: در سال گذشته از 34 نفر از پژوهشگران  و متخصصان برتر استان تجلیل شده است.

وی تدوین سند پژوهش استان، راه‌اندازی پرتال پژوهش و یکسان سازی حق‌الزحمه پژوهشگران که کار پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را انجام می‌دهند را از اقدامات دیگر انجام گرفته در این کمیته برشمرد.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وظایف کمیته پژوهشی استانداری، اذعان داشت: تعیین اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان و بررسی آن‌ها از جمله وظایف این کمیته است.

سلیمانیان ادامه داد: همچنین این کمیته طرح‌های پژوهشی استان را از نظر کاربردی بودن، تکراری نبودن و هماهنگ بودن با نیازهای استان مورد بررسی قرار می‌دهد.

تجمیع اعتبار پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در استانداری

وی با اشاره به بودجه پژوهشی 10 تا 20 میلیون ریالی بعضی از دستگاه‌های اجرایی، متذکر شد: اعتبار 5 تا 3 درصدی پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل ناچیز بودن باید تجمیع و به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: از طرفی اصرار به هزینه ‌کرد این بودجه سبب استفاده از این بودجه در طرح‌های پژوهشی غیرکاربردی و غیراجرایی شده که خود نوعی اتلاف هزینه است.

سلیمانیان افزود: تجمیع و تمرکز این اعتبارات در استانداری و تصمیم‌گیری برای هزینه‌کرد ان در شورای برنامه‌ریزی استان با لحاظ نیاز واقعی دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش، تجهیز و دبیرخانه کمیته و پرداخت هزینه به اعضای کمیته به اعتبار نیاز داریم که لازم است در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/69022/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول