اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وزیر صمت: از تولیدات صادرات‌محور حمایت می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از تولیدات صادرات‌محور حمایت می‌کنیم و هر میزان ارز که برای خرید مواد اولیه لازم داشته باشند در اختیارشان می‌گذاریم، افزود: اولویت دریافت تسهیلات با واحدهای راکد و نیمه فعال است که در صورت بازگشت به چرخه تولید می‌توانند از خام فروشی جلوگیری کنند.

وزیر صمت: از تولیدات صادرات‌محور حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عباس علی‌آبادی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری گفت: این استان محروم نیست اینجا غنی از استعداد و انسان‌های مبتکر، بافرهنگ و غیور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منتظر حمایت هیچ کس نباشید و تنها بر توانایی‌های خود تکیه کنید، ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که دولت به شما کمکی نمی‌کند بلکه ما در حد توان مسیر را برای شما هموار می‌کنیم و فقط کافی است شما اراده کنید.

وی افزود: باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنید چرا که هر سرمایه‌ای در اینجا به کار گرفته شود سریعا به سوددهی می‌رسد.

علی‌آبادی اضافه کرد: در وزارتخانه صمت صنعتی مورد قبول ما است که صادرات‌محور و تجارت‌محور باشد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از خام‌فروشی مشوق قرار می‌دهیم و دولت هم در این مسیر به تولیدکننده کمک می‌کند و ما تولید می‌کنیم تا صادرات داشته باشیم و واردات انجام می‌دهیم تا تولید داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی در کشور هستیم که بتوانیم کالای موردنیاز کشورهای خارجی را بسازیم و وظیفه اتاق‌های بازرگانی این است که مزیت استان‌ها را شناسایی و در آن حیطه جذب سرمایه‌گذار کنند.

وی گفت: اولین مزیت چهارمحال و بختیاری گردشگری، توریست و صنایع وابسته به آن است و اتاق بازرگانی هم باید روی همین موضوع تمرکز کند چرا که توریست از آمدن به اینجا لذت می‌برد و با خود پول می‌آورد و سوغات می‌برد.

علی‌آبادی ادامه داد: دامپروری، باغداری و کشاورزی از دیگر مزیت‌های این استان است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما از تولیدات صادرات‌محور حمایت می‌کنیم و هر میزان ارز که برای خرید مواد اولیه لازم داشته باشند در اختیارشان می‌گذاریم، افزود: اولویت دریافت تسهیلات با واحدهای راکد و نیمه فعال است که در صورت بازگشت به چرخه تولید می‌توانند از خام فروشی جلوگیری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از هر صنعتی که در زنجیره ارزش‌آفرینی است با تمام توان حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول