اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تامین ۸۵ درصد از خوراک آبزیان کشور توسط چهارمحال و بختیاری

نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان قطب تولید ماهیان سردابی و خوراک آبزیان است، گفت: درحال حاضر زنجیره ارزش آبزیان در استان تکمیل شده و ۸۵ درصد از خوراک آبزیان کشور از این استان تامین می‌شود.

تامین ۸۵ درصد از خوراک آبزیان کشور توسط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد امین مالکی امشب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: مردم این استان درواقع خط‌شکنان جبهه جنگ اقتصادی هستند. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان کم برخوردار دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که آماده تبدیل شدن به ظرفیت بالفعل هستند اما در این مسیر برخی مشکلات وجود دارد. 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد آیین‌‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که متاسفانه در مرور زمان تولید، صنعت و اقتصاد کشور را فرسوده و تولیدکنندگان و صنعتگران را دچار سردرگمی کرده است.

مدیر داخلی شرکت فرادانه عنوان کرد: زنجیره‌های ارزشی که در دولت سیزدهم در سطح ملی تعریف شده توسط صنعت‌گران و تولیدکنندگان تکمیل شده است در چهارمحال و بختیاری که قطب تولید ماهیان سردابی و خوراک آبزیان است نیز زنجیره‌های ارزش آبزیان تکمیل شده و درحال حاضر ۸۵ درصد از خوراک آبزیان کشور از این استان تامین می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل شدن زنجیره ارزش فولاد در استان، اضافه کرد: طی سه تا چهار سال گذشته درصورت واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند فرد ملزم است ظرف دو سال عملیات اجرایی در زمین را آغاز کند و درغیر این صورت زمین فرد به مزایده گذاشته می‌شود و پول این شخص نیز به میزان دو سال گذشته بازگردانده می‌شود درصورتی که طی این مدت تورم افزایش بالایی داشته و ارزش سرمایه سرمایه‌گذاران با گذشت هرروز کمتر می‌شد و این موضوع به یکی از موانع تولید در این استان تبدیل شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم، وزیر صمت از محمدرضا حیدری مدیرعامل شرکت تولید خوراک آبزیان فرادانه به عنوان صادرکننده نمونه برتر چهارمحال و بختیاری تجلیل کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول