اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وزیر کشور: عراقی‌ها خالصانه هرچه در توان دارند، برای پذیرایی به میدان آورده‌اند

وزیر کشور از پذیرایی دولت عراق و مردم این کشور از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد و گفت: هم از دولت و هم از ملت عراق قدردانی صمیمانه‌ای داریم؛ چراکه آنها خالصانه هرچه در توان دارند، برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی به میدان آورده‌اند.

وزیر کشور: عراقی‌ها خالصانه هرچه در توان دارند، برای پذیرایی به میدان آورده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر ارزیابی خود از برنامه‌های اربعین حسینی در داخل مرزها و کشور عراق، از پذیرایی دولت عراق و مردم این کشور از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

وی گفت: همکاری دولت عراق امسال بسیار عالی بوده است و عراقی‌ها در مرزها و حمل و نقل عمومی و تمام اموری که از دستشان برمی‌آید، در این دوره همکاری خوبی داشتند.

وزیر کشور تصریح کرد: هم از دولت و هم از ملت عراق قدردانی صمیمانه‌ای داریم؛ چراکه آنها خالصانه هرچه در توان دارند، برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی به میدان آورده‌اند.

وحیدی در مورد پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی اظهار کرد: وضع مرزها، همکاری دولت عراق در مرزها و حمل و نقل زائران بسیار عالی است و دولت عراق همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته و ما از دولت و ملت عراق صمیمانه تشکر می‌کنیم که سخاوتمندانه هر آنچه داشته‌اند، برای زوار تأمین می‌کنند و تلاش دارند که همه زمینه‌ها را فراهم سازند.

وی عنوان کرد: به هر حال چند میلیون انسان در این مدت برای حضور در اجتماع میلیونی اربعین رفته‌اند و خواه‌ناخواه کمبودهایی ممکن است، وجود داشته باشد و از طرفی هوا گرم است و طبیعی است که مشکلاتی هم باشد؛ اما آنها همه تلاششان را کرده‌اند که به نحو احسن از زوار پذیرایی کنند.

وزیر کشور ادامه داد: در ایران هم همه دستگاه‌ها در خدمت زوار هستند و قریب به اتفاق زوار چه در داخل ایران و چه در عراق رضایت داشته‌اند و امیدواریم تا آخر برنامه زیارت هم همین‌طور باشد و رضایت مردم جلب شود.

فعالیت‌های دولت اطلاع‌رسانی‌ شود

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای دولت گفت: در فرمایشات رهبری مسأله بسیار مهمی مطرح است و آن هم اینکه ایشان تأکید داشتند، دولت کارهای زیادی در کشور انجام داده؛ اما نظام اطلاع‌رسانی‌ دولت کافی نبوده و به اندازه کافی این فعالیت‌ها منعکس نشده است.

وزیر کشور بیان کرد: طبیعی است که باید تلاش کنیم و خدمات دولت را به استحضار مردم برسانیم و این مسأله بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی تصریح کرد: امروز مردم مؤمن و شریف ما باید بدانند که خدمتگزارانشان در جای‌جای دولت و در تمام دستگاه‌های دولتی تمام انرژی خود را مصروف این کرده‌اند که بتوانند مشکلاتی را از کشور برطرف کنند و زمینه‌های رشد و پیشرفت جامعه را فراهم آورند.

وی عنوان کرد: واقعیتی که امروز در کشور جاری بوده این است که با هماهنگی و اتحاد هر سه قوه کارها با قدرت پیش می‌رود و قوه مجریه هم با همت رئیس جمهور و با همان شاخص‌ها و مؤلفه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بدان اشاره فرمودند، کار را دنبال می‌کند و اعضای دولت هم در کنار رئیس جمهور و با یکدیگر در حال تلاش هستند.

وزیر کشور اضافه کرد: اعضای دولت با هماهنگی کارها را دنبال می‌کنند و اتحاد و همدلی خوبی بین آنها برقرار است و باید تلاش شود تا فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، بیش از گذشته در جامعه منعکس شود.

وحیدی ادامه داد: وزارت کشور هم کارهای مختلفی را در دستور کار دارد که باید بتواند آنها را به‌خوبی در جامعه منعکس کند و در این راستا گام‌های بهتری برداشته می‌شود.

وی افزود: وزارت کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است تا نظام اطلاع‌رسانی خود را تقویت کند.

برنامه‌ای برای تغییر استاندار سمنان نداریم

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در مورد تغییر استاندار سمنان عنوان کرد: من این امر را تکذیب و رد می‌کنم؛ استاندار سمنان در این استان هست و با قدرت به کار خودش ادامه می‌دهد؛ بنده امروز در همه جا دیدم که مردم و گروه‌های مختلف از وی اظهار رضایت می‌کردند و ما نیز از تلاش و تدبیر استاندار سمنان و محبت مردم نسبت به او تشکر می‌کنیم و می‌گوییم ما هیچ برنامه‌ای برای تغییر استاندار سمنان نداریم.

وحیدی در مورد رفع مشکل آب استان سمنان عنوان کرد: این موضوع در اختیار وزارت نیرو است و مسؤولیت تأمین آب برعهده این وزارتخانه قرار دارد و همه تلاش خود را برای این تحقق این مهم انجام می‌دهد و استاندار سمنان نیز موضوع را دنبال می‌کند.

وی افزود: امروز هم در مورد مشکل آب استان سمنان و مواردی که به رفع این مشکل کمک می‌کند، صحبت کردیم و موارد متعددی در دستور کار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این احساس و نگرانی وجود داشت که در این ایام برای تأمین آب به مشکل برخورد کنیم؛ اما با تدبیر انجام‌شده مشکلی پیش نیامد.

وحیدی تصریح کرد: اصل وجود تنش آبی در استان سمنان درست است و هم وزارت نیرو و هم استاندار سمنان و همه مسؤولان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند تا مشکلات حوزه آب استان سمنان برطرف شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول