اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شاهرود با حضور وزیر کشور

وزیر کشور تصفیه‌خانه فاضلاب فدک را در شهرستان شاهرود افتتاح کرد.

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شاهرود با حضور وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی پیش با سفر به شاهرود تصفیه‌خانه فاضلاب فدک در این شهرستان را افتتاح کرد.

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در آیین افتتاح این تصفیه‌خانه با اشاره به اجرای پروژه طراحی تصفیه‌خانه فاضلاب تکمیلی شهر شاهرود برای مساکن مهر اظهار کرد: این پروژه به منظور مدیریت منابع آبی حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی اجرا شده است.

وی هدف از این طرح را ارائه تصفیه فاضلاب برای بخشی از جمعیت ساکن موجود یا توسعه در شهر شاهرود اعلام کرد و گفت: با توجه به گسترش و توسعه شهر شاهرود، ۲ شهرک جدید در قسمت شمال شرقی شهر شاهرود تأسیس شده است که بنابر شیب منطقه فاضلاب آن به تصفیه‌خانه موجود انتقال خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: همچنین شهرک‌های دیگر با نام‌های مسکن مهر در ضلع جنوبی ۲ روستای مغان و اردیان و نیز شهرک شهید بهشتی در شرق و جنوب شرقی شهر شاهرود واقع شده‌اند که با توجه به شیب منطقه شرقی منطقه که به سمت جنوب و متمایل به جنوب شرقی است، برای جمع‌آوری و انتقال فاضلاب باید یک تصفیه‌خانه جدید در جنوب غربی شهر شاهرود طراحی و احداث شود.

طاهری با بیان اینکه این تصفیه‌خانه در افق طرح خود ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد، گفت: مساحت زیر پوشش این تصفیه‌خانه نیز ۲۲۷ و نیم هکتار است.

وی هزینه اجرای پروژه فاضلاب ورودی و آب بازیافت شده خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شاهرود را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تصفیه‌خانه ۳۰ لیتر در ثانیه در افق خود می‌تواند خروجی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه مشکل اصلی استان سمنان، امروز آب است که شهرستان شاهرود نیز با این مشکل مواجه است، گفت: پروژه‌های خوبی با پیشرفت ۹۵ درصد در  حوزه آب وجود دارد که با تخصیص اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

طاهری ادامه داد: ۴۰ روستا در استان سمنان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که‌ از این‌ تعداد حدود ۲۰ درصد متعلق به روستاهای شهرستان شاهرود است.

وی بیان کرد: ۲۱ شهر در استان سمنان دارای پنج هزار کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح شبکه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان عنوان کرد: ۱۶ هزار انشعاب فاضلاب شاهرود تاکنون به شبکه متصل شده و با بهره‌برداری از این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۳۰‌ میلیارد تومان تکمیل شده است، ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول