اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر به چین در دستور کار رئیس پارلمان تاجیکستان

رئیس پارلمان و شهردار پایتخت تاجیکستان یکشنبه آینده به دعوت رئیس کمیته دائم مجلس نمایندگان چین به این کشور سفر می‌کند.

سفر به چین در دستور کار رئیس پارلمان تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رستم امامعلی» رئیس مجلس و شهردار پایتخت تاجیکستان یکشنبه آتی به «پکن» سفر می‌کند.

رسانه‌های چینی با اعلام این مطلب اعلام کردند رئیس مجلس تاجیکستان روزهای 20 – 23 آگوست با دعوت «ژائو لئی» رئیس کمیته دائمی شورای مجلس نمایندگان چین در رأس یک هیأت رسمی از این کشور بازدید می‌کند.

رئیس مجلس تاجیکستان ماه می سال گذشته در گفت‌وگوی مجازی با «لی جان شو» یکی از اعضا بلندپایه حزب کمونیست چین وضعیت و چشم‌انداز توسعه روابط دوجانبه، تقویت روابط بین پارلمانی و همچنین موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرده بود.

طی این دیدار که به ابتکار طرف چینی برگزار شده بود، همچنین توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری اجتماعی بررسی و تاکید شد که تاجیکستان در چارچوب ابتکار «یک کمربند – یک جاده» علاقه‌مند به گسترش بیشتر همکاری، به ویژه جذب سرمایه‌گذاری در اقتصاد ملی خود است.

مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، جدایی طلبی، امنیت و ثبات در منطقه و جهان از جمله موضوعات مورد بحث دو طرف به شمار می‌رود.

گسترش همکاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، بهداشت و همچنین تعامل مثمر ثمر بین مناطق دو کشور از اولویت‌های مشارکت دوجانبه عنوان شده بود.

دو طرف در پایان مذاکرات از یکدیگر برای انجام سفرهای رسمی متقابل در هر فرصت مناسب دعوت کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول