اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تاکنون ۱۵ استان برای شرکت در سوگواره ملی عاشورایی اعلام حضور کرده‌اند

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۵ استان برای شرکت در سوگواره ملی عاشورایی اعلام حضور کرده‌اند اما این آمار نهایی نیست و تعداد استان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

تاکنون ۱۵ استان برای شرکت در سوگواره ملی عاشورایی اعلام حضور کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز مسعود مرواری، معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: ظرفیت بی‌بدیل هنر تعزیه در استان کتمان‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی ظرفیت بالایی در حوزه هنر تعزیه دارد، گفت: طی دهه اول محرم در سال جاری، ۴۵ گروه تعزیه در قالب ۴۸۰ مجلس در استان به اجرای مراسم پرداختند و یکی از دلایل اصلی که میزبانی این سوگواره به استان داده شد، همین موضوع بوده است.

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: سوگواره ملی هنری عاشورایی به‌منظور هنر افزایی هنرمندان داخل استان و تعامل با سایر هنرمندان سراسر کشور است که تاکنون در بخش‌های مختلف این سوگواره اعلام‌حضور از سمت ۱۵ استان قطعی شده اما این آمار نهایی نیست و تعداد استان‌ها افزایش پیدا می‌کند. 

دبیر اجرایی جشنواره ملی هنری عاشورایی ابراز داشت: این سوگواره در بخش‌های مختلف هنر تعزیه، عکس، کتیبه، پرچم و لباس برگزار می‌شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول