اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هنر تعزیه موجب ارتقاءروحیه‌ معنوی جامعه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هنر تعزیه موجب ارتقاءروحیه‌ معنوی جامعه می‌شود، گفت: با برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا فرصت دانش افزایی و بهره‌مندی از تجارب تعزیه‌خوانان و تعامل بین هنرمندان تعزیه را فراهم کنیم.

هنر تعزیه موجب ارتقاءروحیه‌ معنوی جامعه می‌شود

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه هنر تعزیه موجب ارتقاءروحیه‌ معنوی جامعه می‌شود، اظهارکرد: با برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا فرصت دانش افزایی و بهره‌مندی از تجارب تعزیه‌خوانان و تعامل بین هنرمندان تعزیه را فراهم کنیم.

وی گفت: امام حسین (ع) برای همه است و همه مردم برای امام حسین علیه السلام مراسم عزاداری برپا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با تاکید بر معرفت و شناخت امام حسین(ع) برای بشریت افزود: همه عالم از امام حسین علیه السلام فیض  و بهره می‌برند.

صادقی با اشاره به نقش مهم هنر در گسترش دین و شناخت سیره امام حسین علیه السلام بیان داشت: هنرمندان تعزیه نیز در قالب اجرای هنر تعزیه یاد، نام و ذکر ابا اعبدالله الحسین علیه السلام را زنده نگه داشته و شور و حال حسینی را در جامعه تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به میزبانی استان خراسان‌شمالی از  سوگواره ملی هنری عاشورا گفت: غنای خراسان‌شمالی، دل‌های شکسته و عاشق مردم این استان به امام حسین علیه السلام است و این مهمترین سرمایه برای برگزاری این سوگواره ملی است که با تمام کاستی‌ها به امید خداوند و توکل و عشق به امام حسین علیه السلام این سوگواره را با انسجام و همدلی و با بهترین سبک برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اظهار امیدواری و بر قدمت هنر تعزیه افزود: تلاش می‌شود دبیرخانه سوگواره ملی هنری عاشورا در استان خراسان‌شمالی به صورت دائمی فعالیت خود را ادامه دهد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول