اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان‌شمالی تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: مهلت شرکت در سوگواره ملی هنری عاشورا تا ۲۰ مردادماه جاری تمدید شد.

مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان‌شمالی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا پایان تیرماه بود، اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر هنرمندان سراسر کشور مهلت ارسال آثار و شرکت در این سوگواره تا ۲۰ مردادماه تمدید شد.

وی گفت: سوگواره ملی هنری عاشورا در دو بخش رقابتی انفرادی و گروهی و آموزشی برگزار خواهدشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی به برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی با حضور همه اعضای گروه‌های شرکت‌کننده اشاره کرد و افزود: در کارگاه آموزشی موسیقی با بهره‌مندی از اساتید مطرح کشور در خصوص آلات موسیقی، مقامات و دستگاه‌های ایرانی در موسیقی مذهبی (تعزیه خوانی) بحث و گفت‌وگو خواهد شد و تمام شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه دریافت خواهند کرد.

صادقی همچنین به برگزاری کارگاه مجلس شبیه خوانی اشاره کرد و بیان داشت: هدف از برگزاری این کارگاه استفاده از ظرفیت اقتباس در متون ادبی و وقایع تاریخی (معاصر سازی)، نقش زبان در تعزیه و همچنین بازیابی شخصیت‌های دراماتیک واقع عاشورا در خلق مجلس شبیه خوانی می‌باشد.

وی اظهار داشت:هنرمندان تعزیه خوان در بخش رقابتی انفرادی و رقابتی گروهی از اجرای خود فیلم گرفته و تا ۲۰ مردادماه جاری به دبیرخانه سوگواره ملی هنری عاشورا ارسال کنند، فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه نیازمند تصویربرداری حرفه‌ای نخواهند بود ضبط توسط گوشی همراه و کادر افقی مورد تایید خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: علاقمندان در بخش انفرادی، «اولیا خوان» گفت‌وگو با ذوالفقار شبیه حضرت عباس (ع)، «زره پوشی حر» زره پوشی شبیه امام حسین (ع)، «شقیا خوانی» زره پوشی شبیه شمر در تعزیه حر، زره پوشی شبیه حارث در تعزیه طفلان مسلم، ورود شمر به کربلا در تعزیه حضرت عباس (ع) و در بخش گروهی، «مجالس غریب»، «مجلس شهادت طفلان زینب (س)»، «مجلس شهادت وهب نصرانی»، «مجلس شهادت امام سجاد (ع)»، «مجلس بنی اسد» و «مجلس غارت خیمه گاه» به تولید اثر بپردازند و تا ۲۰ مردادماه جاری به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. 

صادقی همچنین از برگزاری بخش عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس محرم را از بخش های رقابتی سوگواره ملی هنری عاشورا برشمرد و گفت: علاقمندان می توانند برای شرکت در این سه بخش با شماره  ۰۵۸۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این سوگواره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۵۸۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل کنند و یا به آدرس khsh.farhang.gov.ir و roydadnkn.ir  مراجعه و در فضای مجازی از طریق شماره ۰۹۱۵۹۸۴۳۸۸۱ در پیام رسان ایتا آثار خود را ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی یادآور شد: سوگواره ملی هنری عاشورا  ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه به میزبانی خراسان‌شمالی برگزار می شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول