اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آب شیرین به اشتهارد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: آب شیرین با اجرای طرح جامع آبرسانی به شهرستان کویری اشتهارد رسید.

آب شیرین به اشتهارد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داوود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز، امروز‌ در جمع اصحاب رسانه، گفت: طرح جامع آبرسانی استان البرز از سال ۱۳۹۷ در دست اقدام قرار گرفت، سرانجام در سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی اجرایی آن با آبرسانی به مناطق پرتنش آبی استان مانند شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد آغاز شد.

وی ادامه داد: اینک با تلاش شبانه‌روزی مشاوران، پیمانکاران و مهندسان شرکت آب منطقه‌ای البرز شاهد به ثمر رسیدن شبکه انتقال آب به شهرستان کویری اشتهارد هستیم که ساکنان آن سال‌های متمادی در انتظار چنین پروژه‌ای بودند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در تشریح این پروژه گفت: این خط انتقال به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه طرح آبرسانی شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد احداث شده و تا افق ۱۴۳۰ نیاز آبی ساکنان اشتهارد را تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت کنونی شهرستان اشتهارد ۶۲ هزار نفر برآورد شده است، افزود: این شبکه آبرسانی تا جمعیت ۹۶ هزار نفری افق ۱۴۳۰ آبرسانی پایدار خواهد داشت.

نجفیان اعتبار صرف شده برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سالانه ۲ میلیون متر مکعب آب از طریق این شبکه که در طول ۱۵ ماه اجرا شده به شهرستان اشتهارد انتقال می‌یابد.

وی گفت: این پروژه و تعداد دیگری پروژه مهم آبرسانی روز پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به پروژه مهم دیگر شرکت آب منطقه‌ای این استان اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح تغذیه مصنوعی فردیس، کرج و دشت تهران یکی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر نیرو به استان البرز خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول