اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

پژوهش اسرائیلی درباره حملات تل‌آویو به سوریه

یک پژوهش صهیونیستی ضمن اذعان به بروز برخی نتایج معکوس از حملات رژیم به نقاطی در سوریه و منطقه، به ادامه یافتن آن توصیه کرده است.

پژوهش اسرائیلی درباره حملات تل‌آویو به سوریه

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، یک پژوهش جدید در فلسطین اشغالی از تل آویو خواسته به جای بزرگنمایی کردن در خصوص «استقرار ایران در سوریه» بر اهداف مرتبط با حزب الله متمرکز شود. 

به گزارش وبگاه خبری «عرب ۴۸»، پژوهش مرکز «انستیتو پژوهش‌های امنیت ملی» دانشگاه تل‌آویو که بتازگی منتشر شده میگوید هزاران حمله هوایی اسرائیل در سوریه و دیگر کشورها در دهه اخیر که «نبرد بین جنگ‌ها» توصیف میشود، «بیشتر اهداف خود را محقق کرده» و گاهی نتایج منفی ناخواسته نیز به بار آورده و شدتش نیز افزایش پیدا کرده است. با این حال این پژوهش توصیه کرده که این حملات ادامه یابد. 

طبق این پژوهش، عملیات نظامی اسرائیل ابتدا به شکل عملیاتی موضعی آغاز شده و هدفش منع انتقال سلاحهای پیشرفته از سوریه به [دست] حزب الله در لبنان بوده که بعدا به نبردی گسترده از حیث جغرافیایی تبدیل شده و سرانجام به یک مفهوم نظامی اسرائیلی تبدیل شد.

این پژوهش اشاره کرده که تغییرات منطقه ای متعددی رخ داده از جمله ثبات نظام سوریه، بهبود روابط ایران و رقبایش منطقه‌ایش و استمرار دور شدن آمریکا از خاورمیانه که همه اینها سوالاتی را درباره اثرگذاری فراگیر اینچنین عملیاتی را در خدمت منافع اسرائیل، مطرح میکند. 

به گفته این پژوهش، توسعه دایره عملیات اسرائیل سبب بروز «محور مقاومت» به رهبری ایران شده؛ کشوری که با فشردگی بیشتری علیه اسرائیل کار میکند تا جایی که خطر رویارویی در چند جبهه ایجاد شده است. 

این پژوهش گفته، عملیات اسرائیل، قدرتهای جدید ارتش اسرائیل در حوزه اطلاعات دقیق و عملیات هوایی و محرمانه و سایبری و غیره را بروز داده، اما از درس‌های گذشته این نتیجه حاصل شده که تمرکز بر این قدرتها احیانا به تاثیر منفی بر چند حوزه ختم میشود از جمله اینکه، نبرد بین دو جنگ مستلزم استفاده از ابزارهای گرانبها و تمرکز بالای رهبری است و این امر تمرکز بر بخشهای دیگر ارتش را کم میکند و در رأس آن، آمادگی برای جنگ فراگیر است.

این پژوهش توصیه کرده که اهداف نبرد بین دو جنگ عمیقا بررسی و تغییرات جاری در منظومه منطقه‌ای و بین المللی و همچنین تعیین چگونگی پایان دادن به این نبرد، مشخص شود. همچنین بر اهداف عملیات نبرد بین دو جنگ تمرکز شود؛ اهدافی که مانع بزرگ شدن دشمن شود نه چیز دیگر بخصوص حزب الله و از مبالغه در بزرگ کردن نمادهایی مثل «استقرار ایران در سوریه» خودداری شود. علاوه بر این واقعیت جاری در سوریه همانطور که هست بررسی شود. 

در پایان این گزارش اشاره شده که پژوهش مذکور از ارتش اسرائیل خواسته که از طریق بررسی عمیق توانمندی و ازسرگیری توجه به جوانبی که مورد غفلت قرار گرفته بخصوص در نیروی زمینی، برای جنگ چند جبهه‌ای مطالعه... و برای تأسیس ائتلافهای منطقه‌ای و بین‌المللی که در مقابل محور مقاومت و رابطه آن با روسیه و چین دارای ثقل و وزن باشد... تلاش کند. 

رژیم صهیونیستی بارها با حملات مختلفی به نقاطی در خاک سوریه ادعا کرده که مانع رسیدن سلاح‌های پیشرفته بخصوص موشک نقطه‌زن به حزب الله شده اما دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرده که رژیم صهیونیستی در این ماموریت شکست خورده و حزب الله موشکهای نقطه زن در اختیار دارد.

پایان پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول