اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشریه صهیونیستی: آنچه اسرائیل از سر می‌گذراند یک فاجعه است

نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی ضمن اذعان به مشکلات فراوان تل‌آویو در ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد «آنچه اسرائیل از سر می‌گذراند یک فاجعه است».

نشریه صهیونیستی: آنچه اسرائیل از سر می‌گذراند یک فاجعه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از یکی از مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که «آنچه تل‌آویو تجربه می‌کند یک فاجعه در همه سطوح است، در حالی که مقامات این موضوع را درک نمی‌کنند و با آتش بازی می‌کنند».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این مقام امنیتی که از افشای نام خود خودداری کرده، در گفت‌وگوی مفصل خود با نشریه صهیونیستی ضمن اذعان به مشکلات رژیم اشغالگر در ابعاد امنیتی گفته است: «دشمنان اسرائیل می‌بینند که در داخل آن چه می‌گذرد».

وی درباره تهدیدات داخلی رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند: «آنچه اسرائیل را بیش از همه نگران می‌کند لبنان است؛ زیرا نصرالله سرشار از روحیه جنگندگی است و این موضوع، برخورد او را در آستانه جنگ دوم لبنان یادآوری می‌کند. مواضع و روحیه او از این جهت ناشی می‌شود که نصرالله ما را ضعیف می‌بیند».

در ادامه این گزارش و درباره روابط خارجی تل‌آویو آمده است: روابط پرتنش با آمریکا نیز، آثار منفی  خود را دارد؛ این موضوع باعث می‌شود تا اعتماد به نفس دشمنان ما که احساس می‌کنند ما پشتیبان نداریم، هر روز بیشتر شود.

این نشریه صهیونیستی در ادامه نوشت: اسرائیل شاهد سردی روابط با دوستان خود است، زیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس دیگر شور و شوق زیادی برای مناسبات با ما ندارند؛ برقراری روابط با عربستان سعودی هم رویایی و دور به نظر می‌رسد و همه این‌ها بدون صحبت درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: این مقام اسرائیلی درباره مشکلات در سطح اقتصادی می‌گوید که عواملی همچون رکود اقتصادی ۱۵۰میلیاردی، فرار سرمایه از صنایع و فناوری‌های پیشرفته و اعمال محدودیت آمریکا در فضای سایبری، امنیت ما را تهدید می‌کنند.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «آنچه بیش از همه درباره وضعیت تل‌آویو نگران‌کننده است، از دست رفتن انسجام داخلی و امتناع نیروهای ذخیره از داوطلب شدن برای خدمت در ارتش است؛ بنابراین آنچه اسرائیل از سر می‌گذراند یک فاجعه است».

علی‌رغم تداوم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی به طرح اصلاحات قضایی و امتناع نیروهای ارتش از خدمت، «بنیامین نتانیاهو» هنوز روند قانون‌گذاری این طرح در کنست را متوقف نکرده و باعث افزایش انتقادات داخلی و اعتراضات خارجی به کابینه خود شده است.

در میانه اعتراضات داخلی، آنچه تل‌آویو را بیشتر نگران می‌کند، احتمال تقابل نظامی با جنبش حزب‌الله لبنان است. طی روزهای گذشته «یوسی یهوشع»، تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیست در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به توانمندی‌های حزب‌الله لبنان و دبیرکل این جنبش در برابر رژیم صهیونیستی، اذعان کرده بود که در هر جنگ احتمالی، تل‌آویو شکست خواهد خورد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول