اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیا الیوم: حزب‌الله یک پهپاد اسرائیل را ساقط کرد

خبرنگار شبکه روسیا الیوم، از انهدام یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی از سوی نیروهای حزب الله لبنان خبر داد.

روسیا الیوم: حزب‌الله یک پهپاد اسرائیل را ساقط کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه روسیا الیوم عصر امروز (چهارشنبه) خبر داد که نیروهای حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را در مناطق اطراف روستای «یارین» در جنوب لبنان ساقط کرده‌اند.

روسیا الیوم افزود: «انهدام پهپاد اسرائیل پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل نیروهای حزب‌الله را در مناطق جنگلی روستای یارین هدف قرار داد که سه مجروح در پی داشت». گفتنی است که منابع رسانه‌ای مقاومت لبنان هنوز زخمی شدن نیروهای حزب‌الله را تأیید نکرده‌اند.

طبق این گزارش، اشغالگران صهیونیست، هنگامی که نیروهای حزب‌الله در حال برپایی یک برج مراقب در اطراف روستای «یارین» بودند، آن‌ها را هدف قرار دادند. پس از آن صدای انفجار منطقه را فرا گرفت و سپس ارتش صهیونیستی تعداد زیادی از نظامیان خود را در منطقه مرزی مستقر کرد.

منابع محلی همچنین گفته‌اند که پهپادهای شناسایی اسرائیلی به طور وسیع در حال پرواز در مناطق مرزی با لبنان هستند.

پیش از این، شبکه صهیونیستی «کان» ادعا کرده بود گروهی از اعضای حزب‌الله در سالروز جنگ ۳۳روزه، در منطقه المطله در نزدیکی مرز لبنان و فلسطین اشغالی اقدام به برپایی آتش کردند.

«علی شعیب» خبرنگار شبکه «المنار» نیز در توییتی خبر داد که دشمن، اقدام به پرتاب نارنجک‌های آتش‌زا به‌سوی جوانانی کرد که مشغول آتش‌بازی در مرزهای یک شهرک مشرف به قطاع شرقی بودند.

 

در تاریخ ۱۵ تیر ماه نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک ۱۵ گلوله توپخانه‌ به سوی مناطق جنگلی در نزدیکی «کفرشوبا» در جنوب لبنان خبر دادند، این اقدام در پاسخ به شلیک سه خمپاره جدید از لبنان به سوی اراضی اشغالی فلسطین صورت گرفت که هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

همان روز جنبش حزب‌الله لبنان، طی بیانیه‌ای درباره تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، هشدار داد و اعلام کرد: «اخیراً نیروهای اشغالگر صهیونیست اقدامات خطرناکی را در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر انجام داده‌اند. منطقه‌ای که سازمان ملل آن را بدون بحث و مناقشه به عنوان بخشی از خاک لبنان به رسمیت می‌شناسد». 

حزب‌الله لبنان از کلیه نهادهای لبنانی به ویژه دولت و همه نیروهای سیاسی و محلی خواست که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه دشمن صهیونیستی و تلاش برای آزادسازی این بخش از لبنان وارد عمل شوند.

روستای الغجر در حدفاصل اراضی اشغالی فلسطین، لبنان و سوریه قرار دارد. شنبه پیش بود که شبکه المنار، گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه ۱۷۰۱، میله‌های آهنی مجهز به دوربین‌های جاسوسی را در بخش شمالی روستای مرزی الغجر به سمت مناطق آزاد شده، نصب کرده است و شهرک الغجر را با قرار دادن سیم‌های خاردار و دوربین به محاصره خود درآورده است. 

شهرک الغجر که به روستای الغجر نیز شناخته می‌شود، در بخش لبنانی بلندی‌های جولان اشغالی واقع شده است. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷، تلاش خود را برای در دست گرفتن این شهرک آغاز کرد و از آن زمان، سلطه سیاسی و نظامی بر این منطقه تغییرات زیادی یافت تا این که اشغالگران در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ از بخش شمالی این شهرک خارج شدند.

همزمان با اعتراض لبنانی‌ها به تحرکات اشغالگران در روستای الغجر، ارتش صهیونیستی نیز در خصوص برپایی دو چادر از سوی حزب‌الله لبنان در مناطق صفر مرزی به شدت خشمگین و عصبانی شده‌ و کابینه نتانیاهو طی یک ماه اخیر بارها از سازمان ملل و کشورهای ثالث خواسته‌ است تا برای برچیدن این چادرها میانجیگری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول