اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

موافقت وزیر ارشاد با ساخت فیلم «مختومقلی فراقی»

استاندار گلستان از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ساخت فیلم «مختومقلی فراقی» شاعر بزرگ ترکمن خبر داد و گفت: سکی از سرمایه‌گذاران ترکمن استان گلستان آماده سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

موافقت وزیر ارشاد با ساخت فیلم «مختومقلی فراقی»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دکتر علی محمد زنگانه در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ساخت فیلم سینمایی مختومقلی فراغی ، سرمایه گذاران ترکمن استان حاضر به همکاری و تعامل هستند.

وی ادامه داد: سه مصوبه اصلی با ۱۴ پروژه در حوزه فرهنگ و ارشاد در سفر رییس جمهور مصوب شد که مقرر بود ۱۵۵ میلیارد تومان از اعتبارات آن از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی محقق شود که تا کنون ۵۳ میلیارد تومان از محل برنامه و بودجه و ۵۰ درصد اعتبارات استانی محقق شد که تقاضا داریم با توجه به افزایش هزینه‌ها همکاری لازم جهت تسریع در تخصیص ها صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت: با توجه به بازدیدی که از ساختمان ارزشمند تالار فخرالدین اسعد گرگانی داشتید، تقاضا داریم مساعدت لازم را برای مرمت آن داشته باشید چرا که محلی برای حضور و تمرین هنرمندان است و البته می‌تواند مکان مناسبی برای پذیرایی از مهمانان باشد.

وی ادامه داد: جهت تکمیل مجموعه در حال ساخت نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در ضلع شمالی تالار فخرالدین استان به تعهدات مالی خود عمل کرده و با انجام تعهدات وزارتخانه این پروژه با سرعت بیشتری به بهره برداری می رسد.

دکتر زنگانه یادآور شد: تشکیل پروژه های فرهنگی به خصوص تالار مرکزی گرگان یکی از دغدغه‌های استان است که البته با توافق وزارتخانه تلاش داریم تهاتر با شهرداری صورت گیرد و عملیات عمرانی آن را در ازای یکی از ساختمان های فرهنگ و ارشاد استان صورت دهد.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی کردکوی ، آزادشهر و سایر مجتمع های فرهنگی سرعت پیشرفت مناسبی ندارند که تقاضا داریم دستورات لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه ها را صادر نمایید.

همچنین در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز موافقت نسبت به ساخت فیلم سینمایی مختومقلی فراغی ، گفت: آمادگی لازم جهت ساخت این فیلم سینمایی را داریم و یقینا سازمان سینمایی در این پروژه همکاری خواهد کرد.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی با تاکید بر سابقه فرهنگی استان گلستان یادآور شد: با برگزاری نمایشگاه کتاب در گلستان در سال‌جاری موافقیم و همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در تمامی پروژه های فرهنگی استان اعم از مجتمع های فرهنگی و دیگر پروژه ها همراهی می کنیم و پشتیبان برنامه های فرهنگی در گلستان هستیم.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول