اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

راه‌اندازی اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در تاجیکستان

رسانه‌های چینی اعلام کردند اولین ایستگاه نظارت بر اقلیم و محیط زیست این کشور در جنوب تاجیکستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

راه‌اندازی اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین ایستگاه نظارت بر اقلیم و محیط زیست بیرون از قلمرو چین در جنوب تاجیکستان به فعالیت خود آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، ایستگاه جدیدی که در منطقه «شهرتوس» واقع در استان ختلان تاجیکستان راه اندازی شده اطلاعات جامعی در مورد آلایند‌ه‌ها و عناصر هواشناسی آسیای مرکزی را که برای هشدار در مورد بلایای هواشناسی و مبازه با تغییرات آب و هوایی لازم است، ارائه می‌دهد.

این ایستگاه قادر است حمل شدن غبار از راه دور و همچنین قانون پراکندگی آلاینده‌های هوا را که برای بهبود رشد اجتماعی و اقتصادی و مطالعه تغییرات اقلیمی جهان کمک می‌کند، پیگیری کند.

بر اساس این گزارش، داده‌های جمع آوری شده در این پایگاه نقش مهمی را در مبارزه با تغییرات اقلیمی و هشدار نسبت به بلایای هواشناسی در مناطق آسیای مرکزی ایفا می‌کند.

گفته می‌شود که این اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در خارج از این کشور بوده و برای همکاری بین‌المللی در زمینه نظارت بر اقلیم و محیط زیست اهمیت ویژه دارد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول