اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص اعتبار ۲۶۵ میلیارد ریالی به طرح‌های آبخیزداری سمنان

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری این استان با تزریق ۲۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم شتاب گرفت.

اختصاص اعتبار ۲۶۵ میلیارد ریالی به طرح‌های آبخیزداری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن غلامی، رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری استان با تزریق ۲۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم شتاب گرفت، اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای ۱۲ طرح آبخیزداری و با اهداف جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب، تقویت پوشش گیاهی در شیب‌های ناپایدار برای کنترل هرزآب‌ و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی تخصیص یافت.

غلامی ادامه داد: اجرای این تعداد طرح آبخیزداری استان سمنان از محل اعتبارات ملی پیشگیری و مهار سیل استان و در قالب ۱۲ قرارداد در حال اجرا است که قرارداد این طرح‌ها شامل اجرای بیش از ۹ هزار و۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگ و ملاتی در ۱۲ حوزه آبخیز استان است.

وی تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از اعتبارات استانی نیز پروژه‌های احداث بندهای خاکی، سنگ و ملاتی در حوزه شهرستان‌های دامغان و میامی و مرمت و لایروبی بندخاکی حوزه چنداب شهرستان گرمسار را با حجم عملیات ۵۵ هزار مترمکعب و با تخصیص اعتبار ۵۵۵ میلیارد ریال در دستور کار دارد.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان افزود: دولت سیزدهم اعتبارات مناسبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این استان مصوب کرده که با توجه به وجود نقشه راه اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری و نیروی انسانی متخصص در منطقه، این اعتبارات می‌تواند تأثیر به‌سزایی در عملیاتی آن در حوزه آبخیز منطقه داشته باشد.

غلامی بیان کرد: آبخیزداری یکی از اقدامات مهم برای سازگاری با پدیده‌های افزایش یا کاهش دما، خشک‌سالی و وقوع سیلاب است که در استان سمنان با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان از خسارت‌های آن پیشگیری کرده و توسعه پایدار را برای این بخش فراهم کند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول