اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح‌های آبخیزداری روستایی؛ در دستور کار

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تمام تلاش خود را برای تأمین اعتبار و اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستاها به کار خواهیم گرفت.

اجرای طرح‌های آبخیزداری روستایی؛ در دستور کار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری صبح امروز از پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز چنداب، بهورد و کروس شهر ایوانکی شهرستان گرمسار بازدید و با اعضای شورای اسلامی و جمعی از روستائیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها ضمن اعلام رضایت و خرسندی از کیفیت اجرای پروژه‌های صورت گرفته، اظهار کرد: با مشارکت مردم و شوراهای اسلامی و دهیاری روستاها می‌توانیم طرح‌های آبخیزداری را در حوزه‌های آبخیز اجرا کنیم.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌تواند نقش مهمی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، رشد میزان آب‌دهی چشمه‌ها و قنوات، جلوگیری از پر شدن مخازن سدهای کشور از رسوبات و کم کردن خسارات سیل به همراه داشته باشد.

قزلسفلو با اشاره به فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: تمامی تلاش خود را برای تأمین اعتبار و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های مورد درخواست مردم و روستاییان استان سمنان به کار خواهیم گرفت.

احیای پوشش گیاهی و اقدامات سازه‌ای مکمل هم هستند

جعفرمرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در حاشیه این بازدیدها با تأکید بر ضرورت جامع‌نگری در قالب حوزه‌های آبخیز گفت: فعالیت‌های بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیکی در کنار اقدامات مدیریتی و حفاظتی در سطح حوزه‌های آبخیز مکمل یکدیگرند و باید به‌صورت توأمان بر اساس کتابچه‌های مطالعات طرح مصوب اجرایی شوند تا اهداف مدیریت حوزه‌های آبخیز تحقق یابد.

وی با تشریح ابعاد مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی و احیای حوزه‌های آبخیز در شرایط کنونی بیش از گذشته نیازمند اعمال رویکرد جامع‌نگر بر مبنای استعداد سرزمین است.

اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز سمنان

محمد راستین، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز گفت: اجرای طرح‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری علاوه بر حفاظت آب و خاک سبب افزایش سطح سفره‌های آب زیرزمینی، تغذیه آبخوان‌ها و افزایش دبی چشمه‌ها می‌شود و افزایش پوشش گیاهی سطح حوزه آبخیز نقش به‌سزایی در کاهش فرسایش خاک خواهد داشت.

وی افزود: سازه‌های احداثی در مواقع بحرانی و بارندگی‌های شدید و رگباری از ایجاد سیل و آسیب به تأسیسات و زیرساخت‌های روستایی و راه اصلی تهران- مشهد جلوگیری خواهند کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به سیل‌های سنوات گذشته و آسیب‌های جانی و مالی به مردم عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار درصدد اجرای طرح‌های آبخیزداری در تمامی حوزه‌های آبخیز استان سمنان هستیم.
انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول