اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احداث بند آبخیزداری سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از احداث بند آبخیزداری از نوع سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان این شهرستان خبر داد.

احداث بند آبخیزداری سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی‌اکبر عباسی‌راد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در راستای رسیدن به اهداف آبخیزداری، عملیات احداث بندهای سنگ و ملات با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت حفاظت و حمایت در منطقه معلمان دامغان از ابتدای مهرماه آغاز شد و در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح به‌منظور حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش اثرات منفی ناشی از فعالیت‌های معدنی احداث تعداد یک بند سنگ و ملات با حجم عملیات 170 مترمکعب در حال انجام و امید است تا پایان مهرماه به اتمام برسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: هدف از احداث این بندها مهار بخشی از سیلاب‌های مخرب و خسارت‌بار سنوات اخیر منطقه حسینان- معلمان-سینگ، کنترل فرسایش و رسوب تولیدشده از فعالیت‌های معادن بالادست حوضه آبخیز و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی منطقه است.

عباسی‌راد ادامه داد: با توجه به حجم مخزن ایجادشده امید است ظرفیتی بالغ‌بر پنج هزار مترمکعب سیلاب را مهار کند و ضمن تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از خسارات احتمالی سیلاب‌های فصلی در پایین‌دست جلوگیری به عمل آورند.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه تأثیر به‌سزایی در حفاظت از منابع آب و خاک و جلوگیری از اثرات مخرب وقوع سیل و فعالیت معدنی داشته و همچنین با کاهش سرعت جریان سطحی موجب افزایش نفوذ آب به لایه‌های زیرین خاک و تقویت و احیای پوشش گیاهی می‌شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول