اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اخبار پلیس مازندران| توقیف محموله قارچ ترافل قاچاق/ کشف بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی مازندران، از کشف قارچ ترافل قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان سوادکوه خبرداد و گفت: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، ۱۰۰ کیلوگرم قارچ جنگلی ترافل را کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان، ارزش آن بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اخبار پلیس مازندران| توقیف محموله  قارچ ترافل قاچاق/ کشف بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار مرتضی میرزایی در تشریح خبر کشف قارچ ترافل قاچاق در سوادکوه، اظهار کرد: ماموران پاسگاه ورسک شهرستان سوادکوه، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پراید مظنون و آن را متوقف می‌کنند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، ۱۰۰ کیلوگرم قارچ جنگلی ترافل را کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان، ارزش آن بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در این عملیات دو متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این گونه قارچ‌ها به جنگل‌ها و منابع طبیعی خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

*انهدام باند قاچاق چوب در آمل 

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از انهدام باند قاچاق چوب و کشف یک میلیارد ریالی چوب قاچاق در شهرستان آمل خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و قطع درختان جنگلی در یکی از مناطق جنگلی شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، اکیپ عملیاتی متشکل از عوامل پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان آمل با عزیمت به منطقه مورد نظر، موفق به کشف محل دپوی چوب جنگلی توسط متهمان شدند.

 

میرزایی از توقیف یک خودروی نیسان حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار کرد: در بازرسی از محل دپوی محصولات جنگلی توسط قاچاقچیان، ۲۵ اصله تنه قطع شده درخت افرا، به وزنی حدود ۱۴ تن چوب کشف شد.


سارقی که موجب دستگیری قاتل شد 

سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی قاتل مادر و فرزند در شهرستان فریدونکنار خبر داد و گفت: در پی وقوع قتل مادر و فرزندی در شهرستان فریدونکنار و سرقت خودرو و اموال قیمتی از منزل مقتولان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی مازندران و شهرستان فریدونکنار در عملیاتی مشترک با ماموران انتظامی شهرستان رامسر خودروی مقتول را توقیف و در بازرسی از داخل خودرو مقادیری طلاجات سرقتی متعلق به مقتول را نیز کشف و راننده را دستگیر کردند.

 

 

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در بازجویی به عمل آمده اعتراف کرد که خودرو مقتول را در شهرستان بابل از فردی ناشناس سرقت کرده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم در شهرستان گمیشان استان گلستان شناسایی و دستگیر شد.

ساداتی با اشاره به اینکه در تحقیقات به عمل آمده متهم به قتل مادر و فرزند اعتراف کرد، انگیزه ارتکابی را سرقت عنوان داشت، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

کشف بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

رئیس پلیس پیشگیری استان از کشف بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه های استان مازندران خبر داد و گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت و جلوگیری از تضییع سرمایه ملی، ماموران انتظامی کوپ‌های استان مازندران، موفق شدند ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق را از ابتدای سال تاکنون کشف کنند.

وی افزود: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش ریالی سوخت‌های مکشوفه بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال برآورد و همچنین در این رابطه تعداد چهار متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

رئیس پلیس پیشگیری استان ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست؛ در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول