اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اخبار پلیس مازندران| دستگیری عامل تیر اندازی در نکا / تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری عامل تیر اندازی به سمت دو شهروند نکایی خبر داد و گفت: متهم سه ماه متواری بود و با رصد اطلاعاتی دقیق و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شده است.

اخبار پلیس مازندران| دستگیری عامل تیر اندازی در نکا / تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری عامل تیراندازی به سمت دو شهروند نکایی خبر داد و اظهار کرد: متهم سه ماه متواری بود، با رصد اطلاعاتی دقیق و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد. 

وی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک مورد درگیری و تیراندازی به سمت دو شهروند (پدر وپسر) در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و متواری شدن ضارب، اکیپی از ماموران انتظامی و پلیس امنیت عمومی شهرستان بررسی موضوع  را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود: ضارب که پس از درگیری و تیراندازی به این دو نفر، از محل متواری و به مکان نا معلوم نقل مکان کرده بود، تحت رصد پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

عزیزی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با شناسایی متهم، در یکی از شهر های اطراف، ضمن هماهنگی قضائی وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.

وی با بیان اینکه این متهم در بازجویی ماموران به بزه ارتکابی اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم سابقه دار پس از تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در طرح تشدید مبارزه با قاچاق

محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزش ۲۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان پلیس با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب منابع و مخبران و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسی صحت وسقم موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اضافه کرد: مأموران با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارش‌های واصله پس از هماهنگی قضایی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

محمدپور بیان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده، ماموران انتظامی به همراه رابطان این پلیس در سطح استان کشفیات مهمی از جمله، ۳هزار و ۴۰۰ نخ سیگار و ۲۵۰  پاکت تنباکو، کولر گازی ۹ دستگاه، موتورسیکلت سنگین سه دستگاه، آرد خارج از شبکه به مقدار ۲هزار و ۹۶۰  کیلو گرم، دام زنده به تعداد ۵ راس، گیاه زینتی (چلم) یک‌هزار و ۵۰۰ کیلو، چوب آلات جنگلی ۱۱ تن، سوخت ۴هزار و ۵۰۰ لیتر، داشتند که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان ۲۷ میلیارد ریال برآورد شد.

وی  تصریح کرد: در این رابطه ۱۶ نفر دستگیر، تعداد ۱۴ فقره پرونده تشکیل و ۸ دستگاه خودرو توقیف شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و اموال مکشوفه را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و نمایندگان سازمان های مربوطه تحویل دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در خاتمه بیان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت‌های این پلیس بوده و از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

*کلاهبرداری با ارز دیجیتال 

محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: فردی که از طریق ساخت ارز دیجیتال (فارکس) اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی کرده بود، دستگیر شد. 

وی افزود: در پی ارجاع وقوع پرونده از دادسرای شهرستان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی با ترفند، سود میلیاردی در پوشش ساخت سایت سرمایه گذاری ارز (فارکس) اقدام به کلاهبرداری از یک شهروند کرده، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلوگاه با اشاره به اینکه مال باخته پس از واریز مبلغ‌های مکرر درخواستی به حساب وی متوجه شده که در دام یک کلاهبرداری گرفتار شده، افزود: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در استان تهران شناسایی و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کرده و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

کلوانی درباره شیوه و شگرد این متهم درحوزه ارز و سایت سوددهی بیان کرد: شاکی به صورت دقیق بر این نکته اذعان داشته که با توجه به تجربه پایین و عدم شناخت کامل در زمینه ارز و سایت‌های سرمایه گذاری به وعده‌های زیبای وی اعتماد کرده و پس از هدایت با چرب زبانی متهم به حسابش پول را واریز کرده است.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در شهرستان گلوگاه و استان‌های دیگر هم اقدام به کلاهبرداری کرده بود، اظهار کرد: وی پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجه با ادله و شواهد موجود به ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری با همین شیوه اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی گلوگاه با تاکید بر اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: انتظار ما از شهروندان عزیز این است که حتما توصیه‌های پلیس در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

*تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ساری 

سعید مهدوی جانشین انتظامی شهرستان ساری از تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز ساختمان‌های مسکونی در حومه شهر کیاسر این شهرستان خبر داد. 

وی گفت: تخریب دو باب ساختمان در روستاهای بخش کیاسر که به صورت غیر مجاز در قالب واحدهای مسکونی انجام شده بوده با حکم قضائی تخریب شد.

جانشین انتظامی شهرستان ساری افزود: طی حکم قضائی تخریب دو ساختمان مسکونی نیمه کاره در روستای عالی کلاه، یک باب دامداری غیر مجاز ، یک کارگاه بلوک زنی غیرمجاز غیر فعال با حضور دستگاههای متولی از جمله اداره جهادکشاورزی ، رئیس حوزه قضایی کیاسر و با حضور پلیس صورت پذیرفت.

مهدوی به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول