اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

قمر‌های اورانوس اقیانوس‌های قابل سکونت دارند

محققان با بررسی داده‌های کاوشگر وویجر ۲ ناسا به این نتیجه رسیده‌اند که چهار قمر از ۲۷ قمر شناخته‌شده این سیاره ممکن است اقیانوس‌هایی قابل سکونت در زیر پوسته‌های یخی خود داشته باشند.

قمر‌های اورانوس اقیانوس‌های قابل سکونت دارند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، داده‌های مربوط به قمر‌های اورانوس در ژانویه سال ۱۹۸۰ و در زمان پرواز بر فراز سیاره اورانوس جمع آوری شده اند.
یکی از این اکتشافات - که هیجان انگیزتر از ارسال کاوشگر‌های روباتیک به سیارات بیرونی منظومه شمسی است - این است که تعدادی از قمر‌های بزرگتر نه تنها پوسته‌هایی از یخ داشتند، بلکه ممکن است در زیر سطوح یخی آن‌ها اقیانوس‌های غول پیکری وجود داشته باشد که تمام هسته ماهواره‌ها را در بر می‌گیرد.
برخی قمر‌های مشتری و زحل شواهدی از این موضوع را نشان دادند. اما داده‌های وویجر نشان می‌دهد که چهار قمر اورانوس به نام های، آریل، آمبریل، تیتانیا و اوبرون می‌توانند نه تنها آب، بلکه اقیانوس‌های کاملی در خود داشته باشند.
این مطالعه جدید ناسا بخشی از تلاش برای کشف بیشتر راز‌های منظومه شمسی و ارائه معیار‌هایی برای برنامه ریزی ماموریت‌های سیاره‌ای آینده است.
براساس داده‌های ناسا، بزرگترین قمر اورانوس، تیتانیا، با قطر ۹۸۰ مایل (۱۵۸۰ کیلومتر) آنقدر بزرگ است که می‌تواند گرمای کافی تولید شده از طریق تجزیه عناصر رادیواکتیو برای نگهداری آب مایع را حفظ کند. اما با مدل سازی‌های رایانه‌ای مشخص شده سه قمر دیگر هم علیرغم کوچک بودن چنین قابلیتی را دارند.
پایان پیام/
https://newatlas.com/space/moons-uranus-habitable-oceans/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول