اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

حلقه‌های اورانوس گرم هستند

دانشمندان به تازگی با استفاده از تصاویر حلقه‌های اورانوس دریافتند که این حلقه‌ها برخلاف باورهای پیشین گرم هستند.

حلقه‌های اورانوس گرم هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، زحل سیاره‌ای در منظومه شمسی است که حلقه‌های منحصربه فردی دور آن را احاطه کرده‌اند اما باید بدانید که زحل تنها سیاره منظومه شمسی نیست که از چنین حلقه‌هایی برخوردار است بلکه اورانوس نیز حلقه‌های بسیار ضعیفی دارد.

براساس گزارش «ناسا»، حلقه‌های اورانوس در اواخر دهه 1970 توسط جیمز ال. الیوت، ادوارد دبلیو. دانهام، و داگلاس جی. مینک کشف شد.

در حال حاضر پروژه نجوم رادیویی «آرایه میلی‌متری بزرگ آتاکاما» معروف به آلما، تصویر منحصربه فردی از حلقه‌های اورانوس را به ما نشان داد.

تلسکوپ آلما دارای ابزار فوق‌العاده حساسی است که تصاویری از گرمای اورانوس را ثبت کرده و به دانشمندان اجازه می‌دهد تا درجه حرارت حلقه‌های نازک این سیاره را  به دست آورند.

محققان می‌گویند براساس یافته‌ها، دمای حلقه‌های اورانوس منفی 321 درجه فارنهایت است و حتی می‌تواند به منفی 370 درجه فارنهایت نیز برسد، این بدان معناست که این حلقه‌ها برخلاف تصورهای پیشین کمی گرم از سردترین نقطه اورانوس است.

گفتنی است؛ قابل مشاهده‌ترین حلقه در این تصویر «اپسیلون» است و دانشمندان دریافتند که این حلقه‌ها چه میزان با حلقه‌های دیگر سیارات متفاوت هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول