اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اخبار پلیس مازندران | ازکشف ۱۹۰ کیلو تریاک تا ادامه سریال آزادسازی اراضی در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۹۰ کیلوگرم مواد مخدر در دو مرحله عملیات در شهرستان‌های قائم‌شهر و آمل خبر داد.

اخبار پلیس مازندران | ازکشف ۱۹۰ کیلو تریاک تا ادامه سریال آزادسازی اراضی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۱۹۰ کیلوگرم مواد مخدر در دو مرحله عملیات در شهرستان‌های قائم شهر و آمل خبر داد. 

وی افزود:  اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی روز گذشته عاملان توزیع مواد افیونی در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انتظامی شهرستان قائم شهر و چند شهر دیگر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر توانستند قاچاقچیان مواد مخدر را که با ۲ خودروی حامل مواد، قصد توزیع آن را در شهرستان قائم شهر داشتند، شناسایی و با هماهنگی قضائی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و در عملیات پلیسی متوقف شدند.

میرزایی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از دو خودروی توقیفی، ۱۶۰ کیلو موادمخدر که به طرز ماهرانه ای در خودروها جاسازی شده بود را کشف و در همین راستا ۵متهم که همگی اهل زاهدان بودند، دستگیر شدند.

وی یادآور شد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در عملیات جداگانه در شهرستان آمل موفق به کشف ۳۰ کیلو انواع مواد مخدر از ۶ قاچاقچی شدند که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*کشف بیش از ۲۱ هزار عدد مواد محترقه در قائم‌شهر 

مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر از کشف بیش از ۲۱ هزار عدد مواد محترقه دراین شهرستان خبر داد. 

وی گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قائم شهر از نگهداری مواد محترقه توسط اشخاصی در منزل و انبارشان اطلاع حاصل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر اضافه کرد: طی هماهنگی بامراجع قضائی و در بازرسی از منزل  و انبار آنان تعداد ۲۱هزار ۳۱۴عدد مواد محترقه با انواع  مختلف کشف شد.

خادمی خاطرنشان کرد: در این عملیات دو نفر دستگیر و همراه پرونده متشکله به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می کند، از شهروندان خواست برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخر سال ،نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.            

* آزادسازی ۱۹ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در محمودآباد 

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران، از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و آزادسازی ۱۹ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد. 

وی گفت: در پی مرجوعه ای قضائی مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی، دیوار کشی و انجام ساخت و ساز توسط افرادی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ۲۰ مورد بنای نیمه کاره دیوار کشی‌ها و ساخت و سازهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب شد .

میرزایی با بیان اینکه در این عملیات ۱۹هزار مترمربع از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد شد، اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان ارزش زمین آزاد شده ۳۸۰ میلیارد ریال بوده و در این ارتباط 2 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

*دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در نوشهر 

اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به بارگذاری تصاویر غیراخلاقی و منافی عفت در شبکه‌های‌ اجتماعی می‌کرد، خبر داد. 

وی گفت: برابر رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان  پلیس فتا شهرستان برای شناسایی گردانندگان صفحات شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و صفحات حاوی محتوای غیراخلاقی و برابر قانون جرائم رایانه‌ای، شناسایی یک مورد حساب کاربری که در از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر منافی عفت عمومی می‌کرد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی نوشهر در خصوص جزئیات رسیدگی به این پرونده افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان نوشهر با پیگیری های سایبری و اقدامات فنی و تخصصی، منتشر کننده تصاویر را که ساکن یکی از روستاهای شرقی شهرستان نوشهر بود شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم به پلیس فتا احضارشد .

درویشی در ادامه گفت: متهم با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اتهام وارده را پذیرفت و در اظهارات خود صفحه شناسایی‌شده را متعلق به خود دانست و اقرار کرد که تصور می‌کرده امکان کنترل و نظارت در اینترنت و فضای مجازی وجود ندارد، با صفحه‌ای در فضای مجازی با هدف سرگرمی ایجاد و اقدام به انتشار تصاویر مستهجن در گروه و کانال‌ها کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در پایان خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید مطلع باشند که کلیه حرکات و اقدامات آن‌ها در فضای مجازی قابل‌ردیابی است و هر عملی از قبیل توهین، تهدید، غیراخلاقی و... که در فضای حقیقی جرم تلقی می‌شود مطمئناً انجام این عمل در فضای مجازی نیز جرم و با خاطیان برخورد خواهد شد و این افرادی متخلف محسوب شده و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول