اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هیچ‌ دانش‌آموز سمنانی مهر امسال به مدرسه کانکسی نخواهد رفت/ آموزگار شاهرودی بین ۱۲ معلم نمونه کشور

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه کانکسی در این استان به طور کامل جمع‌آوری شود.

هیچ‌ دانش‌آموز سمنانی مهر امسال به مدرسه کانکسی نخواهد رفت/ آموزگار شاهرودی بین ۱۲ معلم نمونه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عادل خالقی‌ثمرین، مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان سمنان ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: ۶۳ معلم و کارمند نمونه آموزش و پرورش این استان به مناسبت گرامیداشت روز معلم مورد تجلیل قرار می‌‌گیرند.

وی اضافه کرد: هانیه بیابانی، آموزگار پایه ششم در شاهرود با 9 سال سابقه به‌عنوان یکی از ۱۲ معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان سمنان، مقبولیت، محبوبیت، داشتن ابتکار عمل، خلاقیت و مرجعیت علمی را از معیارهای انتخاب معلم نمونه در این استان عنوان کرد.

خالقی بیان کرد: در استان سمنان یک برنامه مرکزی و 11 برنامه شهرستانی و منطقه‌ای برای تجلیل از معلمان برگزار و برای قدردانی و تجلیل از زحمات و تلاش معلمان زنگ سپاس در یک‌هزار و ۱۸۴ مدرسه این استان نواخته می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ ضریب پوشش تحصیلی دارای وضع مطلوبی است، عنوان کرد: شاخص بازماندگان از تحصیل در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است و ۹۷ درصد کودکان در سن تحصیل در استان سمنان جذب نظام آموزشی شده‌اند.

پرداخت وجه نقد در مدارس اجباری نیست

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدارس برای ارتقای کیفیت‌ خدمات آموزشی نیازمند حمایت معنوی و مادی اولیای دانش‌آموزان هستند، تصریح کرد: اما پرداخت وجه نقد با عنوان کمک‌های مردمی در مدارس اجباری نیست و اجبار کردن والدین به این منظور وجاهت قانونی ندارد.

خالقی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بیشتر برای معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و هر چه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود، نتیجه آن به جامعه برمی‌گردد؛ زیرا توسعه کشور در گرو تلاش معلمان در تربیت آینده‌سازان کشور است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روز گذشته، گفت: سهمیه استان سمنان از این آزمون، جذب 143 نفر است.

تا آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه کانکسی در استان جمع‌آوری می شود

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان سمنان ادامه داد: نزدیک به 700 نفر از فرهنگیان این استان به سن بازنشستگی رسیده‌اند.

خالقی افزود: در حال حاضر چهار مدرسه کانکسی در استان سمنان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه کانکسی در این استان جمع‌آوری شود.

 اختصاص ۱۱ میلیارد تومان از محل طرح مولدسازی به آموزش و پرورش 

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیارد تومان از محل طرح مولدسازی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان سمنان تأکید کرد: احداث مدارس عشایری و روستایی در این استان در اولویت قرار دارد و امکانات با رعایت عدالت آموزشی بین این مدارس توزیع می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول