اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق «دوشنبه» و «پکن» برای تسریع ساخت بزرگراه‌های تاجیکستان

در دیدار مقامات ارشد چین و تاجیکستان بر توسعه همکاری در زمینه ترانزیت از جمله ساخت بزرگراه‌ها در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

توافق «دوشنبه» و «پکن» برای تسریع ساخت بزرگراه‌های تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عظیم ابراهیم» وزیر حمل و نقل تاجیکستان با هیئت سینک‌کیانگ چین که به ریاست «یاسین جان یاهپ» شهردار «کاشغر» وارد دوشنبه شده است، دیدار و تقویت همکاری در زمینه حمل و نقل و لجستیک و همچنین ساخت بزرگراه «دوشنبه-کولمه» را بررسی کردند.

در این دیدار خاطرنشان شد که با حمایت چین در سال 2022 اجرای پروژه بخش‌هایی از بخش اصلی مرحله دوم پروژه بزرگراه «دوشنبه-کولمه» آغاز شد. این پروژه شامل 93 کیلومتر جاده، 2 تونل به طور 5.2 کیلومتر، 5 کریدور حمل و نقل و سازه‌های دیگر است.

طی این دیدار به مسائل حمل و نقل بدون موانع کالا از طریق نقطه «کولمه – کاراسو»، جذب سرمایه‌گذاری چینی برای ساخت و ساز و بازسازی بخش باقی‌مانده بزرگراه دوشنبه – کولمه برای افزایش حجم ترافیک بین‌المللی توجه جداگانه‌ای شد.

دو طرف در مورد امضا سند رسمی در این زمینه در آینده نزدیک به توافق رسیدند.

علاوه بر این، یاهپ از هیئت وزارت حمل و نقل تاجیکستان برای شرکت در نمایشگاه تجاری آسیای مرکزی و جنوبی که 21 تا 25 ژوئن سال جاری در کاشغر سین کیانگ برگزار می‌شود، دعوت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول