اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای سند همکاری نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و چین تا سال 2024

وزارت امور خارجه تاجیکستان از امضای برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و چین برای سال‌های 2023 و 2024 میلادی خبر داد.

امضای سند همکاری نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و چین تا سال 2024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین که در شهر دوشنبه برگزار شد، برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک دو کشور به امضا رسید.

در این دیدار، طیف وسیعی از همکاری‌های دوجانبه، اجرای توافقات سران دو کشور در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، مسائل امنیت منطقه‌ای، وضعیت و دورنمای همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

وزرای خارجه تاجیکستان و چین در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، همچنین همکاری دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و همچنین در چارچوب نشست «آسیای مرکزی + چین» تبادل نظر کردند.

در این دیدار در مورد ادامه تقویت روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، کشاورزی و بهداشتی، همچنین در زمینه مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا توافقاتی حاصل شد.

وزرای امور خارجه تاجیکستان و چین همچین در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش حرفه‌ای تاجیکستان و چین با نام «لیوبان» و در مراسم  تحویل 5 میلیون دز واکسن کرونا شرکت کردند.

انتهای پیام/ح/ ت 45

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول