اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقامات ارشد تاجیکستان و چین گسترش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند

در دیدار وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و سفیر چین در دوشنبه مسائل مربوط به گسترش همکاری دوجانبه تجاری بین دو کشور بررسی شد.

مقامات ارشد تاجیکستان و چین گسترش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و «جی شومین» سفیر چین در دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار اظهار شد که در نتیجه اجرای دستورات روسای جمهور دو کشور و توجه ویژه آنها به تقویت روابط دوجانبه و چندجانبه مبادله تجاری بین تاجیکستان و چین در سال 2021 میلادی به 839.3 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال 2020 میلادی 77.5 درصد بیشتر است.

در این دیدار که در یک فضای دوستانه و سازنده برگزار شد، طرفین در مورد توسعه همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، به ویژه ایجاد شرکت های مشترک در تاجیکستان، از جمله در مناطق آزاد اقتصادی این کشور تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین مسائل گسترش همکاری در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، تجارت الکترونیک، اقتصاد سبز، کشاورزی، رشد صادرات، در درجه اول صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک از تاجیکستان به چین، توسعه بیشتر ارتباطات حمل و نقل و لجستیکی را بررسی کردند.

باید گفت که با هدف تقویت بیشتر مشارکت جامع استراتژیک و همکاری متقابل سودمند در تاریخ 5 فوریه برنامه همکاری تجاری و اقتصادی بین دولت تاجیکستان و چین (تا سال 2025) به امضا رسید.

در پایان این دیدار طرفین آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و اجرای اولویت‌های تعیین شده ابراز داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول