اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وجود 13 مرکز اقامت دائم در محمودآباد/ 10 درصد برنج مازندران در محمودآباد تولید می‌شود

فرماندار محمودآباد وجود 13 مرکز اقامت دائم در محمودآباد گفت: این شهرستان با تولید 80 هزار تن برنج سفید 10 درصد برنج تولیدی مازندران را در اختیار دارد.

وجود 13 مرکز اقامت دائم در محمودآباد/ 10 درصد برنج مازندران در محمودآباد تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، روح الله علیزاده امشب در نشست خبری هفتمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های آمل، نور و محمودآباد با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: مهمترین مؤلفه توسعه در نگاه زیربنایی و اساسی در دنیا بحث توسعه انسانی است.

وی با اعلام اینکه مازندران استان بسیار غنی در توسعه انسانی است، افزود: نیروی انسانی مازندران با ارائه خدمات متنوع نه تنها در داخل استان بلکه در سطح ملی و فراملی می‌درخشند و فرهیختگان این دیار در حوزه علم، دانش، فناوری، صنعت، معنویت، سیاست، دین و ورزش زبانزد هستند.

فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه امروزه زمینه توانمندی‌های اقتصادی و فرصت های سرمایه‌گذاری در مازندران راهم است، خاطرنشان کرد: هفتمین نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های آمل، نور و محمودآباد می‌تواند منجر به دستاوردهای بزرگ و جذب سرمایه گذاران به نفع عموم باشد.

علیزاده با اعلام اینکه طرح‌های سرمایه گذاری محمودآباد در سه حوزه مقیاس پایین، متوسط و بزرگ تهیه شده تا جذب سرمایه گذاران آسان‌تر باشد، تصریح کرد: بیش از ۲۵ طرح از این شهرستان به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است همچنین باید ابتدا وضع موجود شهرستان را در قالب طرح‌های احداثی آنالیز کرده و در طرح توسعه‌ای نگاه ویژه برای صیانت از طرح‌های موجود و تقویت آنها داشته باشیم.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه محمودآباد با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان نگین شهرهای ساحلی مازندران و نزدیکترین شهر ساحلی به پایتخت می‌درخشد، ادامه داد: محمودآباد را در گذشته به عنوان شهرهای ساحلی بندری می‌شناختند و با سابقه ۳ هزار ساله دارای دو بخش مرکزی و سرخرود با ۸۵ روستا است که ۶۰ درصد جمعیت آن در روستاها زندگی دارند.

علیزاده با اشاره به وجود ۱۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری در محمودآباد، ادامه داد: این شهرستان با تولید ۸۰ هزار تن برنج سفید ۱۰ درصد برنج تولیدی مازندران را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۳ مرکز اقامت دائم در محمودآباد، خاطرنشان کرد: رودخانه کبیر هراز از اشتراکات محمودآباد با آمل است که با احیای دهانه آبریز هراز می توان در چندین رشته ورزشی فعالیت حرفه‌ای داشت.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول