اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خرید تضمینی 5 میلیارد تومانی صنایع دستی استان بوشهر انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: برای ایجاد بازار هدف با همکاری پتروشیمی‌ها نمایشگاهی برای صنعتگران ایجاد شد که 5 میلیارد تومان خرید تضمینی از 120 صنعتگر انجام شد.

خرید تضمینی 5 میلیارد تومانی صنایع دستی استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل سجادی منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به مشورت‌هایی که با صنعتگران در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان صورت گرفت، عمده مطالبه‌های این حوزه در سه بخش ساماندهی بازار هدف، آموزش حوزه‌های مختلف صنایع دستی و صادرات محصولات به خارج کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر افزود: باتوجه به مطالبه‌های ارائه شده، برای ایجاد بازار هدف با پتروشیمی‌ها نشست‌هایی را برگزار کردیم که بر این اساس نمایشگاهی برای صنعتگران ایجاد شد که 5 میلیارد تومان خرید تضمینی از 120 صنعتگر انجام شد ونیز مجوز 6 فروشگاه صنایع دستی را سامان دادیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش، ما هزینه آموزش یک‌هزار صنعتگر را تهیه کردیم و این موجب شد تعداد صنعتگران استان بوشهر از 300 نفر به 4 هزار و 200 نفر برسد، ادامه داد: ما به زندادن‌ها هم ورود کردیم و برنامه‌ای ریخته شد تا پس از آموزش، محصولات آنها خریداری شده و مجوز کارت فعالیت آنها را نیز تهیه کردیم و در اولین دوره برای 60 نفر از زندانیان از این راه اشتغال آفرینی صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما مسئول شادی مردم هم هستیم، اشاره داشت: پارک ماشین بازی در پارک شغاب و با همکاری شهرداری این شهر با اعتبار 40 میلیارد تومان به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه در استان بوشهر بیش از یک هزار نفر در حوزه گلیم بافی فعالیت دارند، تاکید کرد: برای منطقه باستانی «تل‌پی‌تل» بعد از ۱۱۰ سال کاوش‌ها شروع شده و در محوطه‌ تاریخی شغاب شهر بوشهر مرحله اول کاوش صورت گرفته و در آستان مرحله دوم کاوش قرار داریم.

وی ادامه داد: منطقه تاریخی «بردو» در شهرستان دیر بعد از ثبت در دهه ۸۰ کاوش آن برای اولین‌بار مجوز گرفته است. در حوزه حفاری‌های غیرمجاز نیز در بخش دولتی و خصوصی هیچ خط قرمزی نداریم و در همین راستا پس از چهارسال ۷ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی گردشگری مقاومت 10 و 11 اسفندماه با مشارکت همه استان‌ها و برخی کشورها در بوشهر برگزار می‌شود، اعلام کرد: تعداد تخت‌های اقامتی استان بوشهر با افزایش 53 درصدی از 4 هزار و 153 تخت در یک‌سال گذشته به 6 هزار و 358 تخت رسیده است.

 سجادی با اشاره به اینکه  امسال برای اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی تاکنون یک هزار و 100 میلیارد تومان مصوب شده است، گفت: سال گذشته بیش از 19 میلیارد تومان از محل تبصره 18 قانون بودجه به استان بوشهر ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام شده به 195 میلیارد تومان افزایش یافت و در مجموع پرداختی‌های این حوزه به 153 میلیارد تومان رسید.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول