اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

زنان خانه‌دار و دختران ۱۸ تا ۵۰ سال از پوشش بیمه برخوردار می‌شوند

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: زنان خانه‌دار و دخترانی که در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، بدون سابقه قبلی بیمه‌ای نیز می‌توانند از حمایت‌های اداره‌کل تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

زنان خانه‌دار و دختران ۱۸ تا ۵۰ سال از پوشش بیمه برخوردار می‌شوند

عبدالله مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری در ۶ ماهه اول سال بین استان‌های دیگر در حوزه جذب بیمه‌شدگان دانشجو و زنان خانه‌دار پیشتاز بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال تا مهرماه ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۴۰۱ نفر تحت پوشش بیمه دانشجویان و بیمه زنان خانه‌دار قرار گرفته‌اند.

مختاری در تشریح شرایط و مقررات بیمه زنان خانه‌دار و دختران اظهار داشت: زنان خانه‌دار و دخترانی که در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، بدون سابقه قبلی بیمه‌ای نیز می‌توانند از حمایت‌های اداره‌کل تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

وی در خصوص زنان خانه‌دار یا دختران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی همسر یا والدین، توضیح داد: این افراد برای استفاده از خدمات بیمه درمان، نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند و می‌توانند از پوشش بیمه‌ای به تبع همسر یا والدین خود استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: سایر متقاضیان بیمه زنان خانه‌دار و دختران در صورت تمایل به استفاده از بیمه درمان تامین‌ اجتماعی می‌توانند با پرداخت سرانه درمان از خدمات درمانی استفاده کنند.

مختاری اضافه کرد: سرانه درمان بنا بر مصوبه هیأت وزیران در سال جاری، به ازای هر نفر ۹۱ هزار تومان تعیین شده است.

وی بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی این اداره‌کل در مهرماه سال جاری، ۱۵۸ هزار و ۴۹۴ نفر است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول