اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی تا مهرماه سال جاری را ۱۵۸ هزار و ۴۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن افراد تبعی کل جمعیت تحت پوشش بیمه، این عدد به ۴۹۸ هزار و ۸۸۸ نفر می‌رسد که شامل ۵۱ درصد از جمعیت کل استان و ۸۰ درصد از جمعیت شهری است.

نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، عزت‌الله رئیسی گفت: استان ما در حوزه جذب بیمه‌شدگان دانشجو و زنان خانه‌دار در ۶ ماهه اول امسال در کشور  پیشتاز بوده است.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای امسال تا مهرماه، ۵ هزار و ۴۰۱ نفر تحت پوشش بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار قرار گرفتند.

۵۱ درصد از جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیسی، تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی تا مهرماه سال جاری را ۱۵۸ هزار و ۴۹۳ نفر عنوان کرد و افزود: با در نظر گرفتن افراد تبعی کل جمعیت تحت پوشش بیمه، این عدد به ۴۹۸ هزار و ۸۸۸ نفر می‌رسد که شامل ۵۱ درصد از جمعیت کل استان و ۸۰ درصد از جمعیت شهری است.

وی سهم بیمه‌شدگان مشاغل آزاد از کل بیمه‌شدگان در سال گذشته را ۱۱ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این مقدار در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۱۱.۸ درصد رسیده است.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی استان مطرح کرد: تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد در نیم‌سال اول ۱۴۰۱، به ۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیسی مطرح کرد: ۷ هزار و ۵۷۶ قالیباف، ۲۱ هزار و ۲۴۲ راننده، ۶ هزار و ۴۰۵ نفر بیمه‌شده اختیاری، ۱۲ هزار و ۳۶۷ کارگر ساختمانی، ۹۸۱ نفر بیمه‌شده توافقی، ۱۸۰ خادم مسجد و یک‌هزار و ۸۲۲ کارفرمای صنفی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

۴۷ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری پرداخت شد

وی تعداد مقرری‌بگیران تامین اجتماعی استان را تا مهرماه سال جاری، یک‌هزار و ۵۴۲ نفر عنوان کرد و افزود: در شش‌ماهه اول امسال بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری به مقرری‌بگیران پرداخت شده است.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: مبلغ سایر هزینه‌ها بابت تعهدات کوتاه‌مدت در این زمان، ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگان و از کار افتادگان (کلی و جزئی) به ترتیب ۴۰ هزار و ۹۶۸ و ۴۶ هزار ۶۲۳ نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارد، گفت: این تعداد با احتساب افراد تحت تکفل به ۷۹ هزار و ۳۸۸ نفر می‌رسد و در این حوزه یک‌هزار و ۲۴۱ ملیلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول