اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فجر 44 | روزی که آیت‌الله خادمی در برابر کمونیست‌ها ایستاد

روایت بهمن ۱۳۵۷ روایت روزهای آمیخته با اشک و لبخند است، روزهایی که مردم به امید دیدار «روح‌الله» تا پای جان ایستادند و با ایستادگی خود اتفاقات درخشانی را در تاریخ رقم زدند و در ادامه سلسله روایت‌های بهمن ۱۳۵۷ به روز نوزدهم رسیده‌ایم.

فجر 44 | روزی که آیت‌الله خادمی در برابر کمونیست‌ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از چند روز دلتنگی دیدن تصاویر مدرسه علوی هم جوابگو نیست و باید هرچه زودتر خودم را به تهران برسانم.

ساعت ۹ بود که با قرار عاشقی رسیدم و هنوز هم شاهد همان جمعیت پرشور روز اول بودم؛ چند دقیقه مانده به۱۰ که همهمه‌ای بر حیاط مدرسه حاکم می‌شود و دقایقی بعد هزاران تن از پرسنل نیروی هوایی  زمینی ارتش و همافران با لباس و یونیفورم نظامی به مدرسه علوی می‌آیند.

این لحظات، از آن وقت‌هایی است که از هیجان لرزه بر انسان می‌اندازد؛ جمعیت چشمگیر همافران با رژه نظامی با امام(ره) بیعت می‌کنند و عکاسان حاضر در صحنه، تصاویری از حضور پرسنل نظامی در کنار امام(ره) تهیه و بلافاصله درروزنامه‌ها منتشر می‌کنند هرچند حتی تصاویر این اقدام پرشور نیز واکنش‌های بسیاری در میان مردم ، نظامیان، عناصر رژیم پهلوی و... روبرو شد.

سخنان امام(ره) آغاز می‌شود:«درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستید و به دامن قرآن پیوستید؛ من امیدوارم سایر افرادی که در خدمت هستند آن‌ها هم وظیفه خودشان را بفهمند و به ملت بپیوندند، ما صلاح شما را می‌خواهیم، ما می‌خواهیم که شماها آزاد باشید، ما می‌خواهیم که مملکت را شما مستقل کنید، ما می‌خواهیم دیگر کسانی که می‌خواهند در شما تصرف کنند این‌ها نباشند و دست اجانب کوتاه باشد؛ خداوند نصرت به همه شما عنایت کند.»

 

امروز هم طبق روال روزهای قبل راهپیمایی گسترده مردم اصفهان از میدان نقش‌جهان تا مسجد مصلی برگزار شد و در پایان  آیت‌الله خادمی برای مردم سخنر‌انی کردند، انگار که شهر کاملاً به‌دست مردم افتاده است.

آرمان‌پناه می‌گوید: امروز ساواک را گرفتیم امل کمونیست‌ها به آنجا ریختند و می‌خواستند پرونده‌ها و اسلحه‌ها را ببرند که آیت‌الله خادمی جلوگیری کرد.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول