اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت فجر| روزی که پیروان امام(ره) کنترل شهرها را به‌دست گرفتند

روایت بهمن ۱۳۵۷ روایت روزهای آمیخته با اشک و لبخند است، روزهایی که مردم به امید دیدار «روح‌الله» تا پای جان ایستادند و با ایستادگی خود اتفاقات درخشانی را در تاریخ رقم زدند و در ادامه سلسله روایت‌های بهمن ۱۳۵۷ به روز هجدهم رسیده‌ایم.

روایت فجر| روزی که پیروان امام(ره) کنترل شهرها را به‌دست گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها که در خیابان‌های شهرم حضور دارم، تمام فکر و ذکرم در مدرسه علوی، نزد امام(ره) است؛ در همین حال و هوا بودم که خبر رسید کانال تلویزیونی انقلاب که از مدرسه علوی و از یک فرستنده‌ سیار برنامه پخش می‌کند، آغاز به کار کرده و با شنیدن همین خبر بود که به مسجد محل پناه بردم تا شاید آنجا بتوانم تصویر امامم را ببینم اما ظاهرا دیگران زودتر از این خبر مطلع شده بودند. 

در مسجد اخبار جدیدی به گوش می‌رسد، امام جماعت مسجد پشت بلندگو می‌رود و اعلام می‌کند: با گسترش اعتصاب کارمندان در سراسر کشور کنترل تعدادی از وزارتخانه‌ها و ادارات به دست انقلابیون افتاده، نخست وزیر و وزرای دولت موقت در مدرسه علوی مستقر شده‌اند و بازرگان در مقابل هجمه‌های بختیار که دولت موقت را شوخی قلمداد کرده تاکید می‌کند کابینه من کابینه خیالی نیست.

 دو روز است که امام خمینی(ره) بازرگان را منصوب کرده‌اند و از اخباری که از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد، پیرو درخواست امام(ره) مبنی بر اعلام موضع مردم نسبت به دولت موقت، سراسر کشور صحنه حمایت‌های مردمی است و در بین جمعیت عده‌ زیادی از سربازان و درجه داران ارتش ابراز وفاداری خود را نسبت به امام خمینی(ره) نشان داده‌اند.

از طرفی هم محله‌ای‌هایم می‌گویند دامنه تظاهرات مردمی گسترده‌تر شده و کار به جایی می‌رسد که حتی ۱۳ نفر دیگر از نمایندگان مجلس استعفا می‌دهند و بختیار که از اعتصابات و استعفا‌های پی در پی به خشم آمده تنها اهرم فشارش قطع حقوق اعتصاب‌کنندگان است.

همانطور که بیان شد سراسر کشور، صحنه حمایت‌های مردمی است و در همین راستا در روزنامه رسالت ۱۸ بهمن شهرستان‌های مختلف همینگونه روایت شده است.

قبل از بازگشت به خانه، طبق روال روزهای گذشته به دکه روزنامه فروشی سر می‌زنم و می‌بینم که نوشته است: امروز شهرهای رشت، بندرانزلی، اردکان، اصفهان و خرم‌آباد شاهد عظیم‌ترین و باشکوه‌ترین جشن و شادی ملت قهرمان و ایثارگری است که در حمایت از اقدام به موقع حضرت امام(ره) در معرفی دولت جدید پس از سال‌ها رنج و اختناق به وجد و سرور در آمده است.

و از طرفی در گزارش وزارت خارجه آمریکا برای کنگره اینگونه توصیف شده است که پیروان امام خمینی(ره) کنترل شهرهای اصفهان، شیراز، قم و چندین شهر کوچک را به‌دست گرفته‌اند.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول