اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای کامل مصوبات آبخیزداری و بیابان‌زدایی سفر دولت به سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی مصوبه سفر دولت به این استان خبر داد.

اجرای کامل مصوبات آبخیزداری و بیابان‌زدایی سفر دولت به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد هماهنگی مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سالن شهید نقاشیان این اداره کل گفت: طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری استان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان با پیشرفت فیزیکی 100 درصد به اتمام رسید.

وی بیان کرد: در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، یک هزار و 300 میلیارد ریال کل اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان مصوب شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان برای بخش‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان در مرحله اول اختصاص یافت.

مرادی‌حقیقی افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش آبخیزداری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده از سال‌های قبل و طلب پیمانکاران و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های احیای مراتع و بیابان‌زدایی اختصاص یافت.

وی تأکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از اولویت‌های استان سمنان برای مشارکت در توسعه پایدار کشور به شمار می‌رود و سفر سال گذشته رئیس‌جمهور و هیأت دولت به این استان و تصویب اعتبار مناسب برای اجرای آن، ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش را دوچندان کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از یک هزار و 252 سامانه عرفی مرتع‌داری در استان سمنان، بیش از ۵12 سامانه عرفی از مراتع با مساحت حدود دو میلیون هکتار در قالب تهیه طرح‌های مصوب‌شده و احاله مدیریت با امضای سند در دفاتر اسناد رسمی استان با هدف حفظ و احیای  مراتع و مدیریت اصولی به نمایندگان مرتع‌داران و بهره‌برداران واگذار شد.

مرادی‌حقیقی گفت: مدیریت و حفاظت اصولی از مراتع یکی از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و تا زمانی که مشارکت مردم و بهره‌برداران وجود داشته باشد، مدیریت مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی دچار مشکل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بدون تردید، مجریان طرح‌های مرتع‌داری و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از مراتع به عهده دارند و در راستای حفاظت، صیانت و احیای مراتع، احاله مدیریت طرح‌های مرتع‌داری این استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تثبیت و صدور سند کاداستر (حدنگاری) اراضی ملی در استان سمنان با پیشرفت 99 درصد به پایان رسید.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول