اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کم‌کاری و ترک فعل مدیران به کمک امر به معروف و نهی از منکر تذکر داده شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در استان احیا خواهد شد، گفت: در این میان سعی داریم با اجرای دقیق این فریضه الهی کم‌کاری و ترک فعل مدیران را تذکر و مشکلات را برطرف کنیم.

کم‌کاری و ترک فعل مدیران به کمک امر به معروف و نهی از منکر تذکر داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین امید کولیوند، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز، امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف استان البرز دو سال است که مستقل شده و رویکرد احیا دارد، گفت: سعی داریم با بیان شفاف و عملکرد دقیق احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در استان البرز به مرحله اجرایی و قابل درک برسانیم.

وی با اشاره به اصل موضوعیت امر به معروف و نهی از منکر و اولویت‌های این ستاد در البرز، افزود: این مهم در کل تاریخ مطرح بوده است و فارغ از سیاست و مذهب، امر به معروف و نهی از منکر به عناوین و شمایل مختلف اجرایی شده است.

کولیوند با بیان اینکه در قرآن به این مهم توصیه بسیار شده است، اضافه کرد: قرآن مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مختص یک شخص خاص ندانسته است و مصادیق بسیاری از این مهم وجود دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان البرز با اشاره به اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند از طرف مردم به حاکم و بالعکس باشد، اظهار کرد: سعی داریم در اجرای این فریضه ولایت مردم احیا شود و امر به معروف و نهی از منکر مردم به حاکم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم مردم این ستاد را پناهگاه خود بدانند، افزود: کم‌کاری و ترک فعل مسؤولان توسط این فریضه الهی بیان و تذکر داده شود.

کولیوند با اشاره به اهمیت تشویق جامعه به انجام این فریضه الهی، اضافه کرد: در مرحله اول باید معروف و منکر به درستی تعریف و معرفی شود، گفتمان سازی در سطح جامعه ویژه استان البرز در این مسیر کارساز است.

وی فرهنگ‌سازی مطالبه صحیح را از دیگر اولویت‌های این مجموعه برشمرد و ادامه داد: مطالبه گری صحیح و شیوه انجام آن در مرحله اول باید آموزش داده شود. در این میان ۱۸ عرصه وجود دارد که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مدنظر است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مساجد و هیات‌های مذهبی در این مسیر تأثیرگذار عمل خواهند کرد، افزود: فعالیت‌های خود را از کف جامعه آغاز خواهیم کرد تا به نتیجه درست برسد.

به گفته اجرای امر به معروف و نهی از منکر به معنی کمک به همدیگر است، یعنی ناظر کارهای خوب و بد دیگری باشیم و در هنگام لزوم به یکدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول