اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیگیری مطالبات مردمی از دغدغه‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است

نایب رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان حوزه فعالیت این مجمع را پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات مردمی دانست و گفت: عرضه مشکلات به دولت که پشتیبانی ملت را کاهش داده و نارضایتی را افزایش و در واقع تنش اجتماعی ایجاد می‌کند از جمله وظایف تعریف شده برای معاونت مردم به دولت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است.

پیگیری مطالبات مردمی از دغدغه‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است

خلیل ابوبصیر، نایب رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سابقه فعالیت 10 ساله مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در مرکز کشور اظهار کرد: این مجمع توسط افرادی که دغدغه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را داشتند، تشکیل شده است.

نایب رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اذعان به فراموشی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: با توجه به این مسائل، عده‌ای از دغدغه‌مندان در تهران یک سازمان مردم نهاد تشکیل داده و فعالیت در این مهم را آغاز کردند و مسؤولیت استانی این نهاد در مرکز استان به مسؤول تبلیغات اسلامی استان سپرده شد.

وی به فعالیت مسؤول وقت تبلیغات اسلامی در امر مورد نظر تصریح کرد: گویا اهداف مد نظر از تشکیلات در آن مقطع حاصل نشد و آئین واگذاری مسؤولیت در حضور مسؤولان از جمله نماینده ولی فقیه برگزار شد و بعد از رفت و برگشتی کوتاه، مسؤولیت نایب رئیس مجمع با ریاست عباس بابایی دوباره به من واگذار شده است.

ابوبصیر با تاکید بر اینکه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر یک سازمان مردم نهاد محسوب می‌شود و افرادی که سمت دارند نمی‌توانند مسؤولیتی را در راس آن قبول کنند، ادامه داد: وظایف این مجمع در سه معاونت تعریف شده است.

نایب رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان افزود: معاونت‌ها در این مجمع در امر به معروف و نهی از منکر مردم به دولت، امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم تعریف شده که هر کدام از این معاونت‌ها هر کدام زیرشاخه‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را هم دارند.

وی حوزه فعالیت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات مردمی دانست و گفت: عرضه مشکلات به دولت که پشتیبانی ملت را کاهش داده و نارضایتی را افزایش و در واقع تنش اجتماعی ایجاد می‌کند از جمله وظایف تعریف شده برای معاونت مردم به دولت است.

ابوبصیر افزود: بر اساس وظایف تعریف شده، مجمع استانی امر به معروف باید موارد استانی که موجب نارضایتی می‌شود و همچنین مطالبات را با بررسی با مسؤولان مربوطه در میان بگذارند.

نایب رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان تاکید کرد: علاوه بر مشکلات موجود باید محاسن دستگاه‌ها هم احصا و در کنار مشکلات موجود البته بدون تعارف بیان شود.

وی به فعالیت مجامع دیگر در این حوزه از جمله مجمع معتمدین خانواده‌های شهدا در این راستا اشاره و تصریح کرد: این مجامع جلسات متعدد برگزار شد و از آنجا که مردم ولی نعمت مسؤولان هستند و هر موضوعی که مطرح می‌شود باید مطالبات مردم باشد باید مطرح و پیگیری شود، لذا این مجامع مختلف هم باید در این راستا حرکت کرده و به وظایف خود عمل کنند.

ابوبصیر ادامه داد: رساندن مشکلات به گوش مسؤولان و پیگیری حل آن‌ها از جمله دستگاه‌های فرهنگی و همچنین تشکیلات امنیتی و انتظامی هم در دستور کار قرار دارد به طوری که توصیه می‌شود مسؤولان با اشراف اطلاعاتی قبل از وقوع بحران نسبت به حل و فصل آن اقدام کنند.

نایب رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان بیان مطالبات و اشراف مسؤولان به امور را از راهکاری پیشگیری از بروز بحران دانست و ادامه داد: مطالبات باید با صراحت بیان شده و دیگر مسؤولان از جمله مسؤولان در دستگاه‌های قضایی باید با عمل به وظایف خود، غافلگیر نشوند.

وی حضور مردم در مساجد، حسینیه‌ها، هیئات حسینی و مراکز فرهنگی را از راه‌های فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: در حوزه امر به معروف تکرار خیلی مهم و تاثیرگذار است.

ابوبصیر تاکید کرد: در حوزه امر به معروف، موضوع مردم به مسؤولان و مردم به مردم بسیار مهم‌تر از وجه سوم یعنی دولت به مردم است، ضمن اینکه دعوت به خیر و نیکی در قوانین یک امر عمومی است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول