اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرصتی برای معرفی پیشینه تاریخی اراک است

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک می‌تواند پیشینه تاریخی را در نظر سرمایه‌گذاران، هموطنان و گردشگران سراسر دنیا بیش‌تر از گذشته برجسته سازد.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرصتی برای معرفی پیشینه تاریخی اراک است

سید وحید میرنظامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: شهرستان اراک از لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقتصادی در کشور و همچنین استقرار در کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب کشور و هم‌جواری با استان‌هایی که از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، صنعتی و مذهبی برخوردارند دارای موقعیت منحصر به فردی است.

وی با برشمردن برخی ویژگی‌های استان‌های همجوار استان مرکزی افزود: همجواری این استان با اصفهان با قدمتی بلند که اوج آن در دوره صفویه بوده است یک فرصت است که بتوانیم اراک را با ترازی مناسب به اصفهان که شهری تاریخی صنعتی است نزدیک کنیم.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک بیان کرد: همدان با قدمتی دو هزار ساله که زمانی پایتخت مادها بوده است و با ابنیه  تاریخی و موقعیت فرهنگی که دارد اکنون به یکی از قطب‌های گردشگری مرکز ایران تبدیل شده است.

میرنظامی ادامه داد: از طرفی قم به عنوان شهری مذهبی در همسایگی ما قرار دارد و نزدیکی به تهران به عنوان مرکز کشور تماماً باعث شده‌اند استان مرکزی دارای موقعیت ممتازی در کشور باشد که رسیدن به رشد ممتاز متناسب با موقعیت ممتاز اراک، اولویت مهم و اساسی تصمیم گیران در حوزه توسعه و مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات توسعه شهری در مراکز استان‌ها می‌تواند اراک را در جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یاری کرده که برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک و دعوت از صاحب‌نظران این حوزه کمک خواهد کرد تا تجربیات مفید سرمایه‌گذاری و توسعه شهری در الگوهای موفق شهرهای کشور و یا در عرصه بین‌المللی به اشتراک گذاشته شود تا ضمن بهره‌مندی از تجربیات به اشتراک گذاشته شده اراک از فرصت‌های جذب سرمایه‌گذار‌ هم بهره‌مند شود.

وی با یادآوری اینکه در معرفی شهر اراک و مفاخر آن نیز آن‌طور که باید اقدامات مناسبی صورت نگرفته است، گفت: نزدیک  به یک‌چهارم‌ مفاخر فرهنگی کشور در استان مرکزی هستند و برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی در اراک می‌تواند در معرفی هرچه بیشتر مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان تاثیر گذار باشد.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک یادآور شد: معرفی مفاخر اراک و زادگاه آنها به کشور به تدوین برنامه مدون و مستمر و اجرای کار ویژه‌های تخصصی فرهنگی هنری با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و همچنین مشارکت مردمی نیاز دارد تا ظرفیت مفاخر و فرهنگ اراک و استان مرکزی به عنوان جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در توسعه عمرانی و اقتصاد شهری نقش‌آفرینی کند.

میرنظامی در ادامه گفت: اراک، تفرش، آشتیان، هزاوه، خمین و فراهان و دیگر نقاط استان مرکزی زادگاه بزرگانی چون امیرکبیر، قائم‌مقام فراهانی، مفاخر خاندان قریب، آقاضیاالدین و آقا نورالدین اراکی و به خصوص در صدر همه  امام راحل و اجداد مقام معظم رهبری هستند که هر یک از این شهرها و روستاها می‌توانند به عنوان اولویت سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار معرفی شوند و در مسیر رسیدن به قطب گردشگری، جذب گردشگر و توسعه اقتصادی در استان قرار گیرند.

وی تأکید کرد: معرفی مفاخر استان و اراک و شناخت زادگاه آنها از مهم‌ترین فرصت‌های جذب سرمایه‌گذار در استان مرکزی و اراک بشمار می‌رود که برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک می‌تواند این پیشینه تاریخی را در نظر سرمایه‌گذاران، هموطنان و گردشگران سراسر دنیا بیش‌تر از گذشته برجسته سازد.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک چهارم و پنجم آبان ماه در اراک برگزار می‌شود و سازمان سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های شهرداری اراک برگزاری این همایش را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول