اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح مرکز ناباروری فاطمیه با سفر ریاست جمهوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از افتتاح مرکز ناباروری فاطمیه با سفر ریاست جمهوری به همدان خبر داد.

افتتاح مرکز ناباروری فاطمیه با سفر ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی عصر امروز امروز در رویداد بزرگ "نبض زندگی" با محوریت جوانی جمعیت، خانواده و فضای مجازی اظهار کرد: موضوع کاهش جمعیت مسئله حیاتی کشور است و باید راهکار جدی برای حل آن باشد.

وی افزود: کشورهای غربی با ترفندهایی مشکلات خود را به کشور ما کشاندند و امروز آنها در حال حل مسائل و مشکلات خود هستند که ما هم باید راهکار جدی برای آن دنبال کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به اینکه امروز چین نیز سیاست تک‌فرزندی را کنار گذاشته و دلیل آن مسئله امنیت ملی است گفت: طی ۴۰ سال سیاست ایران در مورد جمعیت و فرزندآوری اشتباه بود که بسیاری از مشاوره‌ها و امکانات رایگان نیز در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت تا روش اشتباهی را دنبال کنیم که امروز باید به سمت حل برویم.

وی با تاکید به اینکه تغییر نگرش را اهل فن می‌‌دانند که باید از آنها کمک گرفت و از شبکه‌های مجازی نیز استفاده کرد تا به تغییر رفتار رسید چراکه اگر خوب کار شود موفقیت به دست می‌آید افزود: خانواده‌هایی که به نظام و اسلام احساس دین می‌کنند می‌توانند در این زمینه بهتر نقش‌آفرینی کنند.

مجذوبی با بیان اینکه ایران جزو هفت کشوری است که به سمت پیری جمعیت می‌رود که در حال حاضر تقریبا  ۱۲ درصد جمعیت پیر داریم ادامه داد: در ۲۰ سال آینده این آمار به ۲۰ درصد می‌رسد و جای برگشت بسیار سخت و طولانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در حمایت از تحصیل و اشتغال باید از جنسیت خارج شود و محور برنامه را خانواده قرار دهیم گفت: در حال حاضر ۵۷ درصد کارمندان دانشگاه علوم پزشکی همدان خانم هستند و در چند سال آینده به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید و باید رویکرد تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تاکید به اینکه اشتغال بیش از حد خانم‌ها کانون خانواده را سست خواهد کرد خاطرنشان کرد: باید برای مردان شغل فراهم کرد و مشکل مسکن را حل کرد که قطعا تشکیل خانواده بیشتر می‌شود و آسایش و رفاه نیز به جمع خانواده برمی‌گردد.

 وی با بیان اینکه باید دنبال استخدام بیشتر مردان بود هرچند مشکل است چون اغلب تحصیلکرده‌های بیکار نیز خانم هستند افزود: باید در این زمینه در سطح ملی، دانشگاه‌ها و استان تصمیمات مهمی گرفته شود و هدف را متمرکز بر بنیان خانواده کرد.

مجذوبی با اشاره به اینکه عمق دانش مردم را باید افزایش داد عنوان کرد: خیلی وقت‌ها اطلاع‌رسانی ما گسترده در عمق کم است که باید به این موضوع توجه داشت.

وی با تاکید به اینکه در حوزه جمعیت باید عمق بخشید که غیر از آن تغییر نگرش و رفتار انجام نخواهد گرفت گفت: موضوع نازایی از مشکلات موجود استان است و یکی از مقوله‌های مهم که به مراکز تحقیقاتی سپرده شده نیز جمعیت و نازایی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه مشکلات بیمه‌ای برای حمایت زوجین نابارور حل شده است افزود: اقدامات عمرانی در مرکز درمان نازایی بیمارستان فاطمیه انجام شده و منتظر سفر رئیس جمهور و افتتاح آن هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بیان کرد: رویداد نبض زندگی به مدت سه روز با برگزاری چهار همایش و یک کارگاه با موضوعات مختلف جمعیت و جوانی جمعیت برگزار خواهد شد.

علیرضا توقیری خاطرنشان کرد: روابط دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۱۰ برنامه خانوادگی در حوزه تخصصی و کارگاهی با هدف ترویج فرهنگ تعالی خانواده‌ و فرزندآوری برگزار کرده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول