اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جنگ جمعیت یکی از جنگ‌های رایج در بین قدرت‌های جهان است

امام جمعه شهر پرندک گفت: افزایش جمعیت نیاز کنونی جامعه ماست و می‌توان گفت که امروزه جنگ جمعیت یکی از جنگ‌های رایج در بین قدرت‌های جهان است.

جنگ جمعیت یکی از جنگ‌های رایج در بین قدرت‌های جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، حجت‌الاسلام مجدی زاده صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک که با دستور تبادل نظر پیرامون راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج برگزار شده بود اظهار کرد: افزایش جمعیت نیاز کنونی جامعه ماست و می‌توان گفت که امروزه جنگ جمعیت یکی از جنگ‌های رایج در بین قدرت‌های جهان است و قدرت‌های جهانی به جای کشتار جمعیت، تلاش می‌کنند از به دنیا آمدن آن جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج یکی از عوامل کاهش جمعیت بوده و هست که می‌بایست متولیان امر با جدیت بیشتری به آن بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک افزود: فرهنگ‌سازی در خصوص انجام ازدواج آسان، پرهیز از هزینه کردهای اضافی و دوری از چشم و هم‌چشمی می‌تواند به ترویج امر ازدواج کمک شایانی کند.

موسی لطفی فر بخشدار مرکزی شهرستان زرندیه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک هم در این جلسه، ارائه کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کم‌بهره، حمایت‌های تشویقی، پایین آوردن هزینه‌های درمان به‌ویژه درمان ناباروری را از جمله راهکارهای افزایش جمعیت دانست.

وی برگزاری همایش‌های مختلف با موضوع فرزندآوری، ازدواج سالم و آسان و تبلیغات محیطی پیرامون افزایش جمعیت، توزیع بروشور و ... را از دیگر راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج عنوان کرد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه تغییر سبک زندگی را یکی از عوامل کاهش جمعیت در جامعه دانسته و بر تبیین ضرورت افزایش جمعیت بین عموم مردم تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: هرگاه عزم ملی برای تغییر هر موضوعی در جامعه بوده است ما شاهد تغییرات چشمگیری بوده‌ایم و در غیر این‌صورت آن موضوع مسکوت مانده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در پایان تعمیق باورهای دینی و رفع مشکلات اقتصادی مردم را از مهمترین راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج دانست.

برگزاری جلسات آموزشی ویژه انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس با مسئولیت اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت مصوبه این جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول