اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه «باقلوا» یک ساله شد

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین، رسانه باقلوا را نوعی فعالیت دانش بنیان در حوزه هنر و باشگاهی برای هنرجویان آموزش دیده بیان کرد.

رسانه «باقلوا» یک ساله شد

حمیدرضا ملازینل در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری جشن باشکوه به مناسبت غدیر در شهر مهرگان و برگزاری جشن یک سالگی برنامه باقلوا و حضور بیش از 4 هزار نفر در این جشن اظهار کرد: بزرگترین باقلوا که شیرینی مخصوص و ویژه استان قزوین است، با بیش از 40 کیلوگرم وزن پخت و در جشن مهرگان بین مردم توزیع شد.

وی افزود: تصمیم گرفتیم تولد یک سالگی تاسیس تلویزیون اینترنتی باقلوا  را  در نقطه ای خارج از مرکز قزوین برگزار کنیم که مهرگان را انتخاب و جشن هم در  شب عید غدیر به نحو احسن برگزار شد. 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین، باقلوا را مجموعه تولیدمحور در حوزه آیتمهای تصویری دانست و تصریح کرد: طی یک سال از فعالیت این برنامه سه دوره "تیم تو بساز" ویژه آقایان و یک دوره "رویاتو بساز" ویژه بانوان برگزار شده که مرحله مقدماتی و ورودی افراد به مرکز رشد هنرهای تصویری محسوب می شود که برای تقویت افراد،  آموزش ها حرفه ای تر و ادامه دار خواهد بود و ساخت مستندهای تصویری از 3 تا پنج دقیقه به 30 تا 50 دقیقه می رسد.

ملازینل افزود: باقلوا، باشگاهی برای هنرجویان آموزش دیده در حوزه هنر تصویری است  و نوعی فعالیت دانش بنیان در حوزه هنر محسوب می شود. 

وی ادامه داد: باقلوا به عنوان رسانه مستقل در کشور مطرح است و هر روز شهرت آن بیشتر می شود که میانگین سنی جوانان شرکت کننده در دوره های باقلوا 19 سال است و هنرجویان 16 تا 22 سال را شامل می شود.

این مسئول تصریح کرد: برنامه های تولید شده باقلوا در فضای مجازی بازدیدهای میلیونی هم داشته که بیانگر این است که مورد توجه مردم قرار گرفته است. 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین افزود: تلویزیون اینترنتی باقلوا با نگاه به آزمایش اجتماعی و مسئله محور و جنبه طنز به شکل خلاقانه به موضوعات مختلفی همچون محیط زیست،  مسکن،  معرفی کتاب و...  می پردازد که با تولید بیش از 50 اثر توانسته مخاطبان خود را پیدا کند.

ملازینل ادامه داد: تلاش باقلوا بر این است که با توسعه فعالیتها، از هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی حمایت کند تا روانه بازار کار شوند. 

وی یادآور شد: رویکرد  تلویزیون اینترنتی ساخت کارهای کوتاه، جذاب و مسئله محور بومی و ملی برآمده از شرایط زیست بوم استان  در قالب های مختلف اعم از دوربین مخفی،  مستندهای کوتاه و... است که حفظ و تدوام فعالیت هنرجویان  در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول