اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری «جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد» در قزوین

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین گفت: «جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد» با هدف شناسایی، آموزش و پرورش افراد مستعد در حوزه هنرهای نمایشی در قزوین برگزار می شود.

برگزاری «جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید رضا ملازینل معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: «تئاتر» هنری اجتماعی است و پیوندی ناگسستنی با مردم هنر دوست دارد.

ملازینل با اشاره به برگزاری «جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد» افزود: هدف حوزه هنری استان قزوین شناسایی، آموزش و پرورش افراد مستعد در حوزه هنرهای نمایشی است که با تشکیل کارگروه هایی از قبیل کارگاه ایده یابی و ...کار خود را به پایان رسانده و در سطح کشور از استان های پیشرو در کشور قلمداد می شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: از 17 لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه به مدت ۱۲ روز نمایش هایی با عناوین «شاید این بار می برند قربانی ات کنند، خان و خون، دیوار امام زاده، کیف پول، ساعت حرکت و ...» در قالب ۵۰ اجرا در ۴۲ مسجد شهرهای قزوین، اقبالیه، تاکستان، مهرگان، محمودآباد و در روستاهای شنقر و زیاران به نمایش در می آیند.

ملازینل در پایان بیان کرد: امیدواریم درفضای اجرایی این جشنواره، متولیان فرهنگی در دستگاه های دولتی و افراد تاثیرگذار در مساجد اعم از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، کانون فرهنگی و هنری مساجد و امامان جماعت محلات، یاریگر ما در اجرای این جشنواره باشند.

در ادامه سید قاسم قوامی مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد فراهم شدن زمینه رشد هنری گروه‌های نمایشی و توسعه فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد می باشد.

وی تصریح کرد: پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان "محرابیان" در آذرماه سال گذشته، دبیرخانه این جشنواره در استان فعالیت خود را آغاز کرد و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت نام شدند.

قوامی افزود: پس از در اختیار قرار دادن متن‌های نمایشی به این گروه ها، در نهایت ۱۸ گروه در شهرهای قزوین، الوند و اقبالیه تشکیل شدند و ۱۲ گروه موفق به کسب مجوز حضور در این جشنواره شدند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان ادامه داد: برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سه مرحله برنامه‌ریزی شده که دو مرحله از برگزاری این نمایش‌ها سال گذشته اجرا شد و گام سوم تئاتر بچه‌های مسجد نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان نشست خبری، از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول