اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رونمایی از کتاب «برزخ نوجوانی» در قزوین

رییس حوزه هنری استان قزوین گفت: گردآوری منابع شفاهی عاملان جنگ تحمیلی از اولویت‏های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری سراسر کشور است تا بتوان به شناخت بایسته‏ای از فرهنگ پایداری هشت سال دفاع مقدس دست یافت.

رونمایی از کتاب «برزخ نوجوانی» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آئین رونمایی از کتاب «برزخ نوجوانی» که شامل خاطرات بسیار شنیدنی یکی از رزمندگان دفاع مقدس است پنج‌شنبه شب با حضور محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان قزوین، مسعود حاجی‌پهلوان نویسنده کتاب و مصطفی دالایی فیلمبردار روایت فتح در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) شهر قزوین برگزار شد.

محمد رضا امامقلی، رییس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم به روایت‌های دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: روایت‏های جنگ هرکدام بخشی از واقعیت به‏منزلۀ یک کلیت را بازتاب می‏دهد؛ در پاره‏ای از واقعیت دفاع‏ مقدس، سخن از تکاپوها و ساخته شدن انسان‏های باانگیزه و جویندۀ حقیقت است. برای همین، خاطرات رزمنده‏ گاه بیش از آنکه روایتی از واقعه باشد، روایتی از خود را در واقعه بازگو می ‏کند.

وی ادامه داد: خاطرات رزمندگان از روزگاری که شرایط سخت دوران آموزش را در پشت جبهه می‏گذرانند گرفته تا هنگامی که خبر در پیش بودن عملیاتی قریب‏الوقوع را دریافت می‏کنند و دست‏آخر زمانی که با اشتیاق به جنگ با اهریمن رهسپار می‏شوند و در نبرد حق علیه باطل وارد عمل می‏شوند، هر یک روایتی ویژه از عاملان رخدادها شامل آرزوها، رنج‏ها، امیدها و لقاء یار را نمایان می‏ کند.

رییس حوزه هنری استان قزوین به ویژگی کتاب «برزخ نوجوانی» پرداخت و اظهار کرد: این کتاب به حُسن سلیقه«برزخ نوجوانی» نام‏گذاری شده است و ذیل الگویی قرار می‏گیرد که از آن می‏توان به رزمنده‏شناسی یاد کرد و حکایت رزمندگان تازه‏جوانی است که با هدف دفاع از کیان کشور و شاد کردن دل امام امت با شجاعت و جسارت گام برداشته و شور و اشتیاق را با کنجکاوی جوانی پیوند زده‏اند؛ تا جایی که جلوه‏هایی دیگر از صفات برجستۀ آدمی همچون وفاداری و فداکاری را به نمایش ‏گذاشته‏اند.

گفتنی است؛ کتاب«برزخ نوجوانی» خاطرات خودنوشت مسعود حاجی پهلوان از دفاع مقدس زیر نظر کارشناسی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قزوین به چاپ رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول