اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ضرورت تدوین طرح ارتقای سلامت دانش آموزان خراسان‌شمالی/ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی

استاندار خراسان‌شمالی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت تدوین طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان استان، ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و استحکام فضاهای آموزشی تاکید کرد.

ضرورت تدوین طرح ارتقای سلامت دانش آموزان خراسان‌شمالی/ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: تدوین طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان استان، ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و استحکام فضاهای آموزشی ضرورت دارد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش و پرورش توجه به ابعاد سلامت و بهداشت تمام دانش آموزان حتی در مناطق دور افتاده است.

استاندار خراسان‌شمالی به ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اشاره کرد و افزود: کسانی که داوطلبانه موضوعات سلامت دانش آموزان را مورد توجه قرار می‌دهند باید مورد قدردانی قرار گیرند.

حسین نژاد تصریح کرد: توجه به سلامت دانش آموزان در نقاط مرزی، حاشیه و محروم موجب شکل‌گیری قرارگاه تربیتی شده تا موضوع برابری‌های آموزشی و بهداشتی بیشتر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

وی در خصوص بررسی ماده ۱۲ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی نیز افزود: استحکام سازه و عدم فرسودگی مدارس از حساسیت بالایی برخوردار است در غیر این صورت سازمان نوسازی مدارس نباید مجوز استقرار چنین مدارسی را صادر کند چون دغدغه مدیران متولی باید سلامتی فرزندان و دانش آموزان باشد.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: در تمام فضاهای آموزشی باید جاذبه‌های لازم برای دانش آموزان فراهم شود لذا کمبود های این حوزه باید احصا و مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی در ارتباط با مبارزه با بی‌سوادی گفت: باید هدف گذاری دیگری در قالب یادگیری رایانه‌ها برای کسانی که سواد ابتدایی دارند انجام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در یک اجتماع به هر میزان اگر سواد فرهنگی و اجتماعی جامعه ارتقا یابد با مشارکت بیشتر مردم در موضوعات مختلف شاهد پیشرفت جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول