اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی لغو روادید در دیدار مقامات قزاقستان و چین

در دیدار سفیر قزاقستان در پکن با وزیر فرهنگ و گردشگری چین موضوع لغو روادید برای شهروندان دو کشور به مدت دو هفته بررسی شد.

بررسی لغو روادید در دیدار مقامات قزاقستان و چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شاخرت نوریش اف» سفیر قزاقستان در چین با «هو هیپینگ» وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد تقویت بیشتر روابط فرهنگی و بشردوستانه و توسعه همکاری در زمینه گردشگری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نوریش اف توجه طرف مقابل را بر لزوم تشدید گفت و گوهای فرهنگی و بشردوستانه دوجانبه با در نظر گرفتن از سرگیری قریب الوقوع حمل و نقل هوایی منظم و تشدید تماس‌ها خاطرنشان کرد که با ایجاد مراکز فرهنگی مشترک در قزاقستان و چین، انگیزه قدرتمندی برای توسعه روابط دوجانبه در این راستا، ایجاد خواهد شد.

علاوه بر این سفیر قزاقستان وزیر فرهنگ و گردشگری چین را با فرصت‌های توریستی کشورش و اقدامات دولت برای اجرای برنامه دولتی توسعه گردشگری تا سال 2025 آشنا کرد.

نوریش اف در بخشی از این دیدار با در نظر گرفتن برنامه‌های طرف قزاقی برای معرفی قانون بدون روادید برای اتباع چینی به مدت 14 روز، موضوع فراهم کردن شرایط مشابه برای شهروندان قزاقستان را مطرح کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری چین با تاکید بر وجود چشم‌اندازهای زیادی برای همکاری در زمینه فرهنگ و گردشگری بین دو کشور ابراز اطمینان کرد که پانزدهمین نشست کمیته همکاری‌های فرهنگی و بشردوستانه قزاقستان و چین که قرار است در پایان سال 2022 برگزار شود، نقش مهمی را در تقویت روابط فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور ایفا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری چین در ادامه از اقدامات دولت قزاقستان برای بازگشایی ظرفیت‌های گردشگری این کشور بسیار قدردانی و آمادگی پکن را برای ایجاد مراکز فرهنگی مشترک، اعلام کرد.

دو طرفین در پایان این دیدار در مورد حفظ روابط نزدیک بین سفارت قزاقستان در پکن و وزارت فرهنگ و گردشگری چین، در مورد برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه فرهنگ و گردشگری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و برنامه عمل برای اجرای توافقات در نتیجه نشست مجازی سران کشورهای «آسیای مرکزی -چین» توافق کردند.

گفتنی است از اول ژوئیه امسال بین قزاقستان و چین پرواز‌های منظم هوایی از سرگرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول