اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید قزاقستان و چین بر توسعه مشارکت استراتژیک

در دیدار رئیس جمهور قزاقستان با وزیر امور خارجه چین بر توسعه مشارکت استراتژیک جامع بلندمدت دو کشور تاکید شد.

تاکید قزاقستان و چین بر توسعه مشارکت استراتژیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که به «نورسلطان» سفر کرده است در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد.

در این دیدار وضعیت و چشم‌انداز توسعه مشارکت استراتژیک جامع بلندمدت قزاقستان و چین و همچنین همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف ضمن ارزیابی مثبت از سطح مشارکت استراتژیک بین دو کشور، علاقه مستمر قزاقستان به تعمیق همکاری جامع دوجانبه با چین تاکید و ابراز اطیمنان کرد که سفر برنامه ریزی شده «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به «نورسلطان» که قرار است پاییز امسال برگزار شود، انگیزه جدیدی به توسعه روابط دو کشور خواهد داد.

وی در بخش دیگری از طرف چینی برای دعوت در گفت‌وگوی آنلاین سطح بالا «بریکس پلاس» به ریاست چین که به ایجاد مشارکت جهانی برای توسعه در عصر جدید اختصاص دارد، قدردانی کرد.

رئیس جمهور قزاقستان ضمن ابراز حمایت کشورش از ابتکارات ارائه شده توسط رئیس جمهور چین در زمینه امنیت جهانی و توسعه گفت: اجرای آن فقدان حاد امنیت و اعتماد در روابط بین المللی را کاهش و همچنین به اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تا سال 2030 کمک می‌کند.

وانگ یی به نوبه خود طرف قزاقی را با برگزاری موفقیت آمیز همه پرسی تبریک گفت و بیان کرد که اقدامات انجام شده تحت ریاست تاکایف برای نوسازی همه جانبه قزاقستان از گسترده‌ترین حمایت شهروندان برخوردار، برای ساخت قزاقستان جدید بسیار مهم و پایه محکمی برای توسعه آینده این کشور ایجاد می‌کنند.

وزیر خارجه چین در بخش دیگری گفت: پکن به طور کامل از ابتکار تاکایف در زمینه ساخت یک قزاقستان جدید حمایت و در امر اجرای اهداف پیشرو برای وی آرزوی موفقیت می‌کند.

در این دیدار در مورد مسائل مهم دستور کار منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر و تلاش متقابل دو طرف برای ادامه همکاری در عرصه بین المللی از جمله از طریق سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و سازمان همکاری اسلامی تایید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول