اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری و جهانی آب مصرف می‌کنند/ ۱۸ روستای گنبدکاووس فاقد آب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: سرانه مصرف آب در استان گلستان بیشتر از میانگین کشوری و جهانی است که این روند باید اصلاح شود.

گلستانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری و جهانی آب مصرف می‌کنند/ ۱۸ روستای گنبدکاووس فاقد آب

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان امروز در مراسم افتتاح عملیات حفر تجهیز برق‌رسانی و اتصال سه حلقه چاه با اشاره ضرورت اصلاح الگوی مصرف در بین خانواده‌ها اظهار کرد: زنان نقش مهم و اساسی در مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب دارند.

وی گفت: متاسفانه سرانه مصرف آب نسبت به سرانه کشوری و جهانی بسیار بالا بوده و باید صرفه‌جویی صحیح در مصرف آب فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: میزان سرانه مصرف آب در جهان ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز، در کشور ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز و در استان گلستان بیش از ۴۰۰ لیتر در شبانه‌روز است.

سیدالنگی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تلاش دارد تا خدمات خود به ویژه آبرسانی را به مردم محروم و نوار مرزی گسترش دهد، با تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی فجر در فازهای مختلف بیش از ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت شرق استان از آب شرب کاملا بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

* دهرویه: برای صرفه‌جویی در آب شرب مردم باید از کمبود منابع آبی مطلع شوند

مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: یکی از راهکارهای عملی در صرفه‌جویی آب شرب توسط مردم اطلاع از کمبودهای منابع آبی و فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب است.

وی اظهار کرد: مشکلات بحرانی در حوزه آب شرب در گنبدکاووس و روستاهای نوار مرزی وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود با شروع فصل گرما این مشکلات محسوس‌تر شود.

فرماندار گنبدکاووس تصریح کرد: برخی از روستاهای بخش مرکزی و داشلی‌برون به ویژه روستاهای مرزی با مشکل کمبود آب شرب مواجه بوده و آبرسانی با تانکر انجام می‌شود، تعداد ۱۸ روستا و ۱۲ نقطه جمعیتی شهرستان گنبدکاووس فاقد آب شرب هستند.

دهرویه خاطرنشان کرد: بخشی از صرفه‌جویی آب توسط مردم با اطلاع‌رسانی از کمبود منابع آبی به مردم انجام می‌شود و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب باید در سطح کشور بین همه اقشار مردم انجام شود.

وی بیان کرد: بخشی از تامین آب شرب با انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی قابل حل بوده و شهرستان گنبدکاووس و روستاهای نوار مرزی نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول